اعتبار طرح‌های قابل بهره‌برداری دهه فجر چهارمحال و بختیاری دوبرابر طرح‌های هفته دولت است

شهرکرد-ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری با نوید اینکه در دهه فجر امسال طرح‌های خوبی در استان به بهره‌برداری می‌رسد، یادآور شد: میزان اعتبار هزینه‌شده برای این طرح‌ها دو برابر طرح‌های افتتاح شده هفته دولت است.

به گزارش ایرنا، غلامعلی حیدری روز چهارشنبه در نشست مشترک شورای اداری و جلسه معارف مدیران استان در دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرکرد تاکید کرد: با توجه به پروپاگاندا و حجم زیاد تبلیغات سوء دشمن ، دهه فجر بهترین فرصت برای بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران به نسل جوان است.

وی از مدیران دستگاه‌های اجرایی درخواست کرد در این مدت با فعال کردن روابط عمومی‌ها و ارتباط مستمر با رسانه‌ها، فعالیت انجام شده را بیان کنند و دستاوردهای انجام شده را تبیین کنند.

به گفته وی،امروز جهاد تبیین مدیران دستگاه‌های اجرایی، خدمت‌رسانی به مردم است و در برابر هجمه دشمنان که به دنبال ناامیدی و ایجا یاس در جامعه هستند، فرایند و روند اجرایی طرح‌ها و پروژه های دستگاههای خود را به اطلاع عموم برسانند.

استاندار چهارمحال و بختیاری، ایجاد اشتغال را یکی از برنامه‌ها مهم دانست و گفت:برای اشتغالزایی در دولت گامهای بلندی برداشته شده است و در استان نیز این گامها باید محکم و جدی تر برداشته شود.

وی افزایش بهره‌وری و بهره‌گیری از شرکت‌های دانش بنیان در راستای ایجاد اشتغال را مهم ارزیابی کرد و گفت:سطح گلخانه های استان ۳۰ هکتار بود که اکنون ۲۵ هکتار دیگر افزایش یافته است و ۳۰۰ هکتار دیگر نیز به این سطح اضافه خواهد شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری به فعال شدن ۶۵ کارگاه و واحد تولیدی تعطیل شده در این دولت در استان اشاره کرد و گفت:این واحدها اکنون به مدار تولید بازگشته‌اند و از راه‌اندازی مجدد کارگاه‌های تولید تعطیل‌شده حمایت می‌شود.

حیدری به مدیران دستگاههای اجرایی تاکید کرد زمینه حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را فراهم کنند و این زمینه تاکید کرد:حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی باعث ایجاد اشتغال جهشی می‌شود و مدیران دستگاه‌های اجرایی موانع سر راه سرمایه‌گذاران را مترفع و برطرف کنند.

حیدری بر پیگیری مصوبات سفر استانی رییس جمهور به چهارمحال و بختیاری از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و گفت: در این زمینه مبادله‌نامه‌ها و تفاهمنامه‌ها خوبی تدوین شده است و ضرورت دارد دستگاه‌های اجرایی آن را در وزارتخانه‌ها دنبال کنند.

وی به نشست اخیر استانداران با رییس جمهور اشاره کرد و گفت:در این نشست مطالب هر استان به رییس جمهور منعکس شد و تصمیمات خوبی برای استان‌ها گرفته شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه به دیدار با رییس‌جمهور نیز اشاره کرد و گفت: در این سفر رییس جمهور دستوراتی را وزرا برای پیگیری مسائل استان مطرح کرد.

حیدری به اجرای طرح مسکن ملی در چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و گفت:در بخش اختصاص زمین برای اجرای طرح ملی مسکن این استان 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و از برخی از استانهای دیگر جلوتر است و باید در بخش ساخت و ساز نیز تسریع شود و به طرح سرعت بخشید.

به گفته وی، مدیران دستگاه‌های اجرایی برای فروش املاک مازاد دستگاه‌های خود اقدام کنند و در این زمینه باید ملاک‌های قانونی را اجرا کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری فساد اداری را خط قرمز مدیران و همه کارکنان دولت دانست و گفت: تخلف در هر دستگاه‌های جفا به خون شهداست و با هر گونه تخلف احتمالی نیز مدیران دستگاههای اجرایی باید برخورد کنند.

وی شایسته‌سالاری را یکی از موضوعات مهم از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی دانست و گفت: راه را برای مدیران جهادی و انقلابی باید باز گذاشت.

به گزارش ایرنا، در هفته دولت امسال ۱۳ هزار میلیارد ریال طرح یا بهره برداری شد یا عملیات ساخت آن اجرایی شد.

در این هفته بهره‌برداری از ۳۱۴ طرح با ۱۳ هزار و ۸۳۳ میلیارد و ۹۴۰ میلیون ریال اعتبار و ۶۷۶ نفر اشتغال‌زایی مستقیم در حوزه‌های آموزشی، بهداشت و درمان، خدماتی، دامپروری، زیرساخت، صنعتی، فرهنگی، فضای اداری، کشاورزی، گردشگری، مسکونی و ورزشی آغاز شد.

در این هفته عملیات اجرایی ۹۱ طرح جدید در چهارمحال و بختیاری با سه هزار و ۳۱۹ میلیارد و هفت میلیون ریال اعتبار و ۷۶۸ نفر اشتغال‌زایی مستقیم در حوزه‌های آموزشی، دامپروری، زیرساخت، کشاورزی، گردشگری، مسکونی و ورزشی آغاز شد.

طرح‌هایی که از دهه فجر سال گذشته تا هفته دولت امسال بهره‌برداری و با کلنگ‌زنی شده مانند آغاز عملیات اجرایی ابرپروژه ۱۵ هزار واحدی نهضت ملی مسکن در طرح‌های هفته دولت سال‌جاری محاسبه نشده و زمین تمامی این ابرپروژه را دولت تامین کرد، طرح‌های هفته دولت سال‌جاری نسبت به سال گذشته از نظر تعداد سه برابر و از لحاظ اعتبار پنج برابر شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha