۲۱ دی ۱۴۰۱، ۱۳:۰۷
کد خبرنگار: 1763
کد خبر: 84995600
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

با افزایش جدال سران صهیونیست؛ هرتزوگ هم وارد معرکه شد

تهران - ایرنا - در پی بالا گرفتن جدال و درگیری شدید بین سران رژیم صهیونیستی، اسحاق هرتزوگ رئیس این رژیم نیز وارد معرکه شد و از آنها خواست تا خویشتنداری کنند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری عربی «۲۱»، اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی با «یاریو لوین» وزیر دادگستری این رژیم دیدار کرد تا تغییرات گسترده ای را که کابینه جدید و افراطی نتانیاهو به دنبال ایجاد آن در دستگاه قضایی و رسانه ها است، مهار کند.

هرتزوگ به لوین پیشنهاد داد که پیش از آغاز تغییرات که شامل محدود کردن قدرت دادگاه عالی می شود، گفت گوهای گسترده ای را با نیروهای سیاسی مختلف این رژیم آغاز کند.

وی همچنین به دنبال اثرگذاری بر تغییراتی است که "شلومو کارعی" وزیر ارتباطات قصد دارد در این وزارتخانه ایجاد کند.

هرتزوگ شامگاه سه‌شنبه در صفحه توییتر خود نوشت: "در چند روز گذشته با طرف های سیاسی بسیاری صحبت کرده با این هدف که بتوان یک گفت‌وگوی مبتنی بر احترام و رسیدن به گسترده ‌ترین تفاهم ممکن، را شکل داد".

جدال شدید بین ائتلاف کابینه راست افراطی به ریاست بنیامین نتانیاهو و جناح اپوزیسیون به ریاست یائیر لاپید نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد و در آخرین مورد، ۲ عضو کنِسِت این رژیم نتانیاهو را فردی ضعیف توصیف کردند که برای فرار از محاکمه همه چیز را به جناح راست دینی فروخت.

جناح اپوزیسیون به ریاست لاپید و بنی گانتس وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی تاکید می کنند که نتانیاهو برای کسب قدرت و تصدی کابینه جدید این رژیم و فرار از محاکمه به خاطر پرونده های فساد و رشوه خواری راضی شد تا بخش اعظم کابینه و پست های آن و مناصب پارلمان را به احزاب دینی صهیونیستی و حریدی بفروشد.

به دنبال نگرانی‌ها از کابینه تندرو جدید رژیم صهیونیستی، اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی به دنبال ادای سوگند کابینه تندرو بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر جدید رژیم صهیونیستی هشدار داد که نباید به شکلی رفتار شود که منجر به نابودی رژیم اسرائیل شود و کسی جار نزند که این رژیم محکوم به فنا است.

وی با اشاره به نگرانی‌ها و حضور تندروهای افراطی در ترکیب کابینه جدید گفت: هیچ کس این حق را ندارد که طوری رفتار یا صحبت کند که انگار اسرائیل محکوم به فنا و نابودی است.

به عقیده تحلیلگران سیاسی، حضور راست افراطی و احزاب دینی صهیونیستی و حریدی در قدرت از یک سو باعث تشدید بحران و شکاف های داخلی می شود و ائتلاف حاکم به ریاست نتانیاهو رویکرد و سیاست‌های بسیار افراطی و فاشیستی را علیه فلسطینی‌ها در داخل سرزمین‌های اشغالی و در کرانه باختری و قدس و نوار غزه در پیش می گیرد و از سوی دیگر موجب افزایش تنش های منطقه ای می شود.

تعیین چهره های بسیار افراطی و تندرو از جمله «ایتامار بن گویر» به عنوان وزیر امنیت داخلی در کابینه رژیم صهیونیستی صدای خود صهیونیست ها را هم درآورده است. آنها بن گویر را جزئی از «اراذل و اوباش آشوبگر» و خطری برای این رژیم قلمداد می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha