ثبات اقتصادی، تقویت تولید و ایجاد اشتغال از نکات مهم لایحه بودجه ۱۴۰۲ است

تهران - ایرنا - عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، توجه دولت به رشد و ثبات اقتصادی و عدالت محوری را از نکات مهم در لایحه بودجه ۱۴۰۲ برشمرد و گفت: ایجاد صندوق پیشرفت و عدالت طبق گفته رییس جمهور تاثیر بسزایی در حمایت از تولید و اشتغال خواهد گذاشت.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره محورهای مهم لایحه بودجه ۱۴۰۲ گفت: پیش از این طرحی در مجلس به تصویب رسید تا بررسی لایحه بودجه در دو مرحله انجام شود و ابتدا احکام و تبصره‌ها بررسی شده و در مرحله بعد بر اساس ارقام و جداول لایحه بودجه رسیدگی شود. البته ابتدای آبان ماه بودجه شرکت‌های دولتی از سوی دولت به مجلس ارائه شد و در ۵ دی ماه نیز احکام و تبصره‌های لایحه بودجه ۱۴۰۲ توسط دولت به مجلس ارائه شد.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی افزود: در روز چهارشنبه (۲۱ دی ماه) نیز ارقام و جداول بودجه و در مجموع لایحه بودجه ۱۴۰۲ به صورت کامل توسط رییس جمهور تقدیم مجلس شد تا لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه هدف دولت و مجلس بررسی لایحه بودجه و حتی برنامه هفتم توسعه در آینده طبق سیاست‌های اعلامی مقام معظم رهبری است، عنوان کرد: نمایندگان تمایل دارند که لایحه برنامه هفتم توسعه هرچه زودتر به مجلس ارائه شود تا بودجه سال آینده منطبق بر منویات رهبر معظم انقلاب و شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور بررسی و به تصویب برسد.

حاجی دلیگانی با تاکید به همراهی مجلس و دولت در شرایط فعلی کشور گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده،‌ برنامه‌های توسعه گذشته به میزان مورد انتظار اجرایی نشده و گاهی میزان تحقق برنامه‌ها ۳۰ تا ۳۵ درصد بوده است. بر همین اساس از دولت انتظار می‌رود در ارائه برنامه هفتم توسعه که طبق گفته رییس جمهور به در آینده به مجلس ارائه خواهد شد،‌ به نحوی تدوین شود تا شاهد تحقق درصد بالایی از برنامه‌ها باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲،‌ دولت به رشد و ثبات اقتصادی، عدالت محوری و تقویت تولید و اشتغال تاکید داشته بر همین اساس یکی از مواردی که رییس جمهور در مجلس به آن اشاره کردند، تلاش دولت برای ایجاد صندوق پیشرفت و عدالت در تمام استان ها است که امیدواریم این موضوع محقق شود. چرا که تاثیر بسزایی در حمایت از تولید و اشتغال خواهد گذاشت.

به گزارش ایرنا، آیت الله رئیسی رئیس جمهور ۲۱ دی ماه لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد؛ البته با توجه به مصوبه مجلس برای دو مرحله ای شدن بررسی بودجه، دولت بخش مربوط به بودجه شرکت های دولتی را آبان ماه و بخش مربوط به تبصره ها و احکام آن را پنجم دی ماه تقدیم مجلس کرده بود و در نهایت ۲۱ دی ماه جداول بودجه را به قوه مقننه رساند.

لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ با سقف کلی ۵۲۶۱ هزار میلیارد تومان بسته شده که نسبت به سال جاری معادل ۴۰ درصد افزایش دارد.

آیت الله رئیسی در زمان تقدیم لایحه بودجه سال‌ آینده، گفت که لایحه برنامه هفتم توسعه به زودی در دولت نهایی و تقدیم مجلس شورای اسلامی می شود.

بر اساس اعلام رئیس مجلس شورای اسلامی، کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور روز دوم بهمن ماه در مجلس به رای گذاشته می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha