شکوه و وقار بانوان ایرانی به واسطه توسل به مکتب فاطمی است

کرج - ایرنا - مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان البرز گفت: عظمت و شکوه بانوان ایرانی به واسطه ایمان و توسل قوی آنان به مکتب فاطمی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار سرتیپ دوم پاسدار «ابوالفضل اسلامی» روز چهارشنبه در آستانه روز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر و زن افزود: زنان ایرانی الگوهایی همچون حضرت فاطمه زهرا (س) را دارند.

وی با اشاره به اینکه یکی از شکوهمندترین عرصه‌های حضور زنان ایرانی در طول تاریخ‌؛ دوران انقلاب اسلامی و به ویژه دفاع مقدس است‌، اظهار کرد: زنان ایرانی در دوران دفاع مقدس حماسه بزرگی را بر پایه مشارکت اجتماعی و همبستگی ملی خلق کردند.

وی گفت: در طول دفاع مقدس، زنان ایرانی در هر شهر و روستایی در دسته‌های کوچک و بزرگ اقدام به پشتیبانی جنگ و تهیه اقلام خوراکی و خواندن ادعیه برای پیروزی رزمندگان اسلام می‌کردند که این مساله در تقویت روحی رزمندگان بسیار موثر بود.

اسلامی با بیان اینکه امروز شاهد بیشترین حضور اجتماعی زنان در جامعه هستیم‌، تصریح کرد: میزان حضور اجتماعی، سطح تحصیلات و اثرگذاری زنان ایرانی در سطح جامعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در طول تاریخ کم نظیر بوده و این مساله‌ای است که دشمنان علاقه‌ای به انتشار آن ندارند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز در همین رابطه با اشاره به اینکه دشمن می‌خواهد ایمان زن ایرانی را از او بگیرد، افزود: اقتدار، صلابت و وقار زن ایرانی در گرو ایمان قوی او است و به همین سبب زنان ایرانی با هوشمندی نباید اجازه دهند تا ایمان و نجابت آنها توسط برخی رسانه‌های بیگانه خدشه‌دار شود.

اسلامی همچنین بر  ضرورت گفت‌وگوی دوستانه و صمیمانه مسوولان فرهنگی و آموزشی با جوانان و به ویژه با دختران دانش‌آموز و دانشجو تاکید کرد , گفت : برای دخترانمان در سطح جامعه باید پدری کرده و با زبانی پدرانه با آنها گفت‌وگو کنیم.

وی افزود: این یکی از مهمترین وظایف نظام آموزشی و ارگان‌های فرهنگی است که باید بستر گفت‌وگو و فهم متقابل نسل جوان کشور به ویژه بانوان و دختران با مسوولان فرهنگی را فراهم آورند و زمینه آشنایی آنها با ارزش‌ها و معارف اخلاقی، انسانی و اسلامی را فراهم کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha