استاندار: همکاری بانک‌های مازندران در اعطای تسهیلات مسکن افزایش یابد

ساری - ایرنا - استاندار مازندران گفت: همکاری بانک‌های عامل مازندران در اعطای تسهیلات نهضت ملی مسکن به متقاضیان افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمود حسینی‌پور روز چهارشنبه در نشست کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان مازندران در ساری افزود: ساخت مسکن ملی جزو شعارهای محوری رییس جمهور است که اقدامات زیادی در ماه‌های گذشته در روان‌سازی قوانین برای واگذاری زمین برای تحقق این امر در سطح ملی انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: در مازندران برای ساخت خانه در قالب طرح نهضت ملی مسکن با کمبود زمین مواجه هستیم که با اتخاذ ساز و کارهای قانونی و همچنین ساخت خانه به صورت خودمالکی درصدد رفع این مشکلات هستیم.

مقام عالی دولت در مازندران اضافه کرد: رئیس جمهور به استانداران سراسر کشور دستور داد تا بانک‌هایی که در بحث ساخت مسکن همکاری لازم را ندارند به ایشان معرفی شود که به طور حتم بانک‌های عامل استان برای افزایش همکاری در این ارتباط اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

حسینی پور تصریح کرد: همکاری دستگاه های اجرایی استان و بانک های عامل برای توسعه اقتصادی و رونق کسب و کار مطلوب است که باید این تعاملات با اقدامات بانک ها در اعطای تسهیلات مسکن به متقاضیان افزایش یابد.

وی خاطر نشان کرد: انتظار داریم که در جلسه بعدی شورای هماهنگی بانک های استان که ۱۵ روز دیگر برگزار خواهد شد مدیران بانکی از افزایش اعطای تسهیلات مسکن به متقاضیان آمار دهند تا وضعیت اعطای تسهیلات از این دست برای گزارش به مقامات ملی به روز شود.

لزوم اقدام جهادی بانک ها در اعطای تسهیلات

استاندار مازندران با بیان این که، در اعطای تسهیلات مسکن و ساخت خانه در قالب نهضت ملی مسکن فرصت کمی داریم، گفت: بانک ها با نگاه جهادی و تلاش مضاعف در این مسیر همراه دولتمردان باشند.

حسینی پور تصریح کرد: بنیاد مسکن، راه و شهرسازی و فرمانداری ها برای شناسایی اراضی جدید باید ساخت مسکن بسیج شوند چراکه در اجرای طرح نهضت ملی مسکن مازندران به نسبت استان‌های دیگر عقب افتاده است.

بانک‌ها برای رفع مشکلات مازندران احساس مسوولیت کنند

استاندار مازندران با بیان این که، بانک ها برای رفع مشکلات استان احساس مسوولیت داشته باشند، گفت: بانک ها در شرایط اقتصادی کشور خود را یک نهاد خدماتی نبینند بلکه خود را به عنوان سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی برای برون رفت از چالش ها قلمداد کنند.

وی اضافه کرد: برخی از بانک های استان در اعطای تسهیلات در حوزه های مختلف فراتر از تعهدات خود عمل کردند که از تلاش های تمامی این بانک ها نهایت قدردانی را دارم.

لزوم ساماندهی تراکنش های مالی در مازندران

استاندار مازندران با بیان این که، بخشی قابل توجهی از تراکنش‌های مالی که در استان انجام می‌شود از سوی مسافران و گردشگران است، گفت: اما بسیاری از شرکت های خدماتی و گردشگری که در استان فعالیت دارند، در بانک های استان حساب ندارد که لازم است ساماندهی ویژه ای باهدف توسعه استان در این خصوص انجام شود.

حسینی پور افزود: واریز وجه مسافرانی که در مازندران کارت می‌کشند و یا تراکنش مالی انجام می دهند به بانک های تهران به هیچ عنوان به سود این دیار نیست و باید تغییراتی در این خصوص انجام شود.

مقام عالی دولت در مازندران تصریح کرد: در حوزه راه و آب و فاضلاب در استان مشکلاتی داریم که به طور حتم این جمع آوری منابع مالی می تواند به توسعه استان کمک کند.

لزوم اجرای دقیق مصوبات

استاندار مازندران با بیان این که، در مواقعی شاهد برخی کم کاری ها از سوی مدیران در تحقق مصوبات هستیم، گفت: بانک ها در اجرای این مصوبات به خصوص در شهرستان های مازندران توجه ویژه ای داشته باشند.

گرایش سرمایه گذاری جدید در مازندران مشهود است

مقام عالی دولت در مازندران با بیان این که، گرایش فعالان اقتصادی برای سرمایه گذاری در استان مشهود است، گفت: هر زمانی که به تهران برای پیگیری کارهای اجرایی استان سفر می کنم با بیش از پنج سرمایه گذار دیدار دارم و این افراد خواهان اجرای طرح های اقتصادی در استان هستند.

حسینی پور اضافه کرد: همکاری بانک های استان برای جذب این سرمایه گذاران بسیار مهم است و بانک ها باید با ایده پردازی و اتخاذ ساز و کارهای اصولی به این مهم توجه داشته باشند که با چه ابزاری می تواند برای جذب این سرمایه گذاران اقدام کنند.

عملکرد منفی برخی ادارات در جذب سرمایه گذار

استاندار مازندران با بیان این که، رفتار برخی کارکنان ادارات در جذب سرمایه گذار به هیچ عنوان درست نیست، گفت: این فرهنگ باید تغییر کند و اگر می گوییم که برای فعال اقتصادی فرش قرمز پهن می کنیم باید مشوق هایی در نظر بگیریم و بانک ها در این زمینه فعال تر برخورد کنند.

حسینی پور تصریح کرد: بیشترین ثروت مندان کشور در مازندران حضور دارند و برای آنکه آنان سرمایه‌های خود را به استان بیاورند باید بانک ها دارای برنامه باشند.

مقام عالی دولت در مازندران تصریح کرد: نخبگان خوبی در استان داریم که بانک ها از اندیشه آنان برای توسعه مازندران نهایت بهره را ببرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha