فضای آموزشی در شهرک‌های مسکونی مازندران جانمایی نشده است

ساری - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به ساخت شهرک‌های مسکونی در استان گفت : متاسفانه در این شهرک‌ها ایجاد فضای آموزشی مورد نیاز و استفاده دانش آموزان تعبیه و دیده نشده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین کمالی عصر چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش مازندران افزود : از جمله این شهرک ها، شهرک مسکونی میارکلا واقع در جویبار است که ۲هزار واحد مسکونی در آن قرار دارد.

وی ادامه داد : با توجه به ساخت بیش از یک دهه ای شهرک مسکونی میارکلا اما الان شاهدیم که بدلیل در نظر نگرفتن فضای آموزشی در آن دانش آموزان مجبور به طی کردن مسافت زیاد و حضور در مدارس روستاهای همجوار هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از شهرک مسکونی میاندورود به عنوان دیگر شهرکی نام برد که برای فضای آموزشی دانش آموزان این شهرک توجه لازم نشده است.

وی گفت : این شهرک مسکونی ۶۰۰ واحدی مازندران در حال حاضر فاقد فضای آموزشی است.

کمالی افزود : آموزش ‌و پرورش با همراهی مجموعه ها می تواند به اهدافش در حوزه تعلیم و تربیت برسد.

وی با اشاره به اینکه ۷۰۰مدرسه غیر دولتی در مازندران فعالیت می کند، ادامه داد : این مدارس با کارکردی که دارند بار اقتصادی دولت را کم می کنند اما همکاری نکردن برخی دستگاههای مسوول و تعطیلی احتمالی آنها می تواند بار اضافی بر آموزش و پرورش تحمیل کند و نیاز است همکاری های لازم صورت بگیرد.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران به وجود شرکت های تعاونی متعدد این نهاد اشاره کرد و گفت : این شرکت ها از امکان و فضای این نهاد استفاده می کنند ولی هیچگونه منافع مادی برای این نهاد ارائه نمی دهند و زیربار پرداخت اجاره بها هم نمی روند.

افزایش ۸۸درصدی درآمدزایی آموزش و پرورش مازندران 

معاون توسعه و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش مازندران نیز در این جلسه گفت: درآمدزایی این اداره کل در هشت ماهه نخست امسال ۶۵۰میلیارد بود که رشد ۸۸درصدی نسبت به گذشته داشته است.

محمداسماعیل قربانی افزود: آموزش و پرورش در هشت بند اجاره اماکن و اراضی، هنرستان های فنی و حرفه ای، خدمات بهداشتی و درمانی، خدمات آموزشی، فروش ماشین آلات و تجهیزات و موارد متفرقه درآمدزایی دارد.

وی ادامه داد: از سال ۱۳۹۴ تا هشت ماهه امسال این روند درآمدزایی نهاد رو به افزایش بوده است به طوریکه در سال ۱۳۹۴میزان درآمد ۲۱۰ میلیارد ریال بود که این رقم تاکنون به ۶۵۰میلیارد ریال رسیده است.

معاون توسعه و پشتیبانی آموزش وپرورش مازندران به موضوع مولدسازی در این نهاد اشاره کرد ‌وگفت: در حال حاضر این نهاد سه هزار و ۹۵۴ملک دارد که از این تعداد ۳۴۲ ملک دارای سند دفترچه ای و یکهزار و ۵۴۵ ملک دارای سند تک برگ است.

وی افزود : همچنین ۲هزار و ۱۹۳ملک آموزش و پرورش مازندران فاقد سند هستند که برای اخذ سند این املاک به همکاری اداره اسناد نیازمند هستیم. 

قربانی تعداد املاک بلااستفاده را ۱۸۸ملک و املاک اجاره ای را ۱۷۹ملک عنوان کرد و گفت: املاک اجاره که به صورت مغازه ‌وکاربری های دیگر هستند در حال استفاده می باشند. 

وی سهم اداره کل آموزش و پرورش مازندران مولدسازی اموال غیر منقول ‌و تبدیل به احسن اموال را ۲هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: براساس بند ی تبصره ۹قانون بودجه سال ۱۴۰۱ فروش املاک مازندران و صرف هزینه برای توسعه و تکمیل طرح ها در مناطق محروم مطرح است. 

وی ادامه داد :در قالب مولدسازی  ۹ملک به متراژ ۱۵هزار متر مربع در ۹شهرستان به وزارت آموزش و پرورش معرفی شد تا پس از مصوبه هیات وزیران اقدامات لازم اجرا شود.

قربانی ارزش ریالی این تعداد ملک را ۵۰۰میلیارد ریال اعلام کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha