امام جمعه شیراز: در گام دوم انقلاب، تقسیم کار به شکل ویژه دنبال شود

شیراز- ایرنا- نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، با بیان اینکه باید تقسیم کار را در گام دوم انقلاب به شکل ویژه دنبال کنیم گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ گام دوم انقلاب جامعه پردازی و تمدن سازی است که بر مبنای آن، تقسیم کار اجتماعی رخ می دهد.

به گزارش ایرنا، آیت الله لطف الله دژکام، چهارشنبه در همایش روسای شوراهای اسلامی استان در شیراز افزود: اگر می خواهیم در کشور پیشرفت داشته باشیم باید تقسیم کار را بپذیریم و به عنوان یک روش دنبال کنیم.
امام جمعه شیراز گفت: همه دوست داریم که کشور، شهر و منطقه ما پیشرفت کند و در جلسات مختلف در این زمینه صحبت می کنیم که چه باید کرد و معمولا ایده هایی هم مطرح می‌شود، یعنی آنچه بیشتر است ایده است و برنامه عملیاتی و اجرایی نیست.
آیت الله دژکام افزود: این ایده‌ها باید از چند مرحله عبور کنند، ایده پردازی خوب است اما کسانی که ایده پرداز هستند باید در محیط های خاص علمی آن ایده ها را مطرح کنند و یک گروه دیگر باید آن ایده ها را تبدیل به اهداف و برنامه راهبردی برای منطقه یا مجموعه کنند و کسانی هم باید برای تحقق و رسیدن به آن اهداف کار و آن برنامه‌ها را اجرایی کنند که این این تقسیم کار است.
وی اظهار داشت: کسی که می خواهد هدفگذاری کند باید این روال را در نظر داشته باشد، در غیر این صورت، ایده ها را مطرح می‌کنیم اما به نتیجه نمی‌رسد.
نماینده ولی فقیه در فارس گفت: پس هدفگذاری و تعیین راهبرد باید در مرحله خاص دیگری با توجه به امکانات و با حساب اینکه کدام ایده ها قابل اجرا و قابل دسترسی هستند انجام گیرد و این مرحله بعد از ایده پردازی است.
آیت الله دژکام افزود: ین هدفگذاری را یک جمعی موظفند انجام دهند و مرحله بعدی این است که عده‌ای باید اجرا کنند و مجریان را باید مشخص کنیم و چنین فرهنگی تقسیم کار می‌خواهد.
وی ادامه داد: در این بین باید پرسید که شوراهای روستا، بخش و شهرستان‌ها در کجای کار هستند و نقش آنها چیست؟
امام جمعه شیراز گفت: اگر شوراها به حسب قانونی که وضع شده جایگاه و وظیفه خودشان را براساس تقسیم کار اجتماعی و طبق قانون بپذیرند، آن وقت برنامه ریزی ها به نتیجه می‌رسد.
وی افزود: باید کار اینگونه باشد که در جلسات بنشینیم و سرمایه و امکانات خود را درنظر بگیریم و ظرفیت ها را بسنجیم و ببینیم چقدر ایده‌ها به واقعیت نزدیک می شود، بعد آنها را با برنامه دقیق و مشخص دنبال کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha