۲۱ دی ۱۴۰۱، ۱۷:۴۹
کد خبر: 84996094
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

نکات مهم سفر حج با خرید فیش حج ۱۴۰۲

۲۱ دی ۱۴۰۱، ۱۷:۴۹
کد خبر: 84996094
نکات مهم سفر حج با خرید فیش حج ۱۴۰۲

نکات مهم مثل نحوه دریافت مشاوره رایگان خرید و فروش فیش حج بصورت قانونی، فیش حج ۱۴۰۲، زمان مناسب خرید فیش حج، نحوه استغلام فیش حج و قیمت فیش حج تمتع و فیش حج عمره در این مقاله اشاره شده است. برای سفر به خانه خدا در ایران باید نسبت به خرید فیش حج اقدام نمایید.

از کجا مشاوره رایگان برای خرید و فروش فیش حج بگیرم؟

شما میتوانید به سایت سازمان حج و زیارت و دفاتر وابسته به سازمان حج و زیارت اطلاعات لازم درباره روش خرید و فروش فیش حج ۱۴۰۲ به دست آورید یا با جستجوی " سامانه جامع فیش حج نوراسیر "در اینترنت و مراجعه به سامانه، تلفنی سوالات خود را پرسیده و مشاوره رایگان با کارشناسان در تمامی استان ها در خصوص خرید و فروش فیش حج داشته باشد و قیمت فیش حج تمتع آزاد یا قیمت فیش حج عمره را استعلام بگیرید.

نکات مهم سفر حج با خرید فیش حج ۱۴۰۲

فیش حج ۱۴۰۲ :

با توجه به اعلام رئیس سازمان حج و زیارت مبنی بر رایزنی با کشور عربستان جهت اضافه شدن شدن سهمیه ایران تا حدود ۹۰ هزار نفر در سال ۱۴۰۲ اعلام گردید.

موارد فوق در جلسه اول مذاکره ایران با کشور عربستان بوده ولی در جمع بندی به عمل امده گویا درخواست افزایش سهمیه ۲۰ درصدی ایران به کشور عربستان ارسال گردید است.

سه اولویت برای اعزام در حج ۱۴۰۲در نظر گرفته شده است.

۱- کسانی که سال ۱۳۹۹ ثبت نام کرده و هزینه کامل کاروان را پرداخت نموده اند. (۳۷۰۰۰ نفر)

۲- کسانی که تا اخر اسفند ۱۳۸۵ ثبت نام نموده اند.

۳-کسانی که تا اردیبهشت ماه۱۳۸۶ ثبت نام کرده اند.

با اشاره به ثبت‌نام حج کشورهای دیگر، ‌اضافه کردند که انها زائر در نوبت ندارند، و هر سال ثبت‌نام حج را انجام می‌دهند و در حالی که ما یک میلیون و صد هزار نفر در نوبت برای اعزام داریم. پیش‌بینی میشود سال ۱۴۰۲ با اعزام همان نود هزار نفر موافقت گردد.

همچنین نوسانات ارز و تغییر در هزینه این سفر معنوی در سال ۱۴۰۲ احتمالا امسال حج دو نرخی خواهد بود چون افرادی که سال ۱۳۹۹ در نوبت بودند با ارز ۹ هزار تومانی ثبت‌نام کردند، و آن افراد هزینه کمتری باید نسبت به کسانی که امسال ثبت‌نام می‌کنند، پرداخت کنند و به دلیل این‌که مشخص نیست دولت چه نرخی را برای ارز زائران حج ۱۴۰۲ در نظر دارد و نرخ سفر از سوی عربستان اعلام نشده نمی‌توان دقیقا درباره هزینه سفر به حج فعلا اظهار نظر کرد.

تاکنون هیچ محدودیتی برای حج سال ۱۴۰۲ از طرف کشور عربستان اعلام یا اعمال نشده است.

چه زمانی فیش حج بخریم :

اگر بخواهید فیش حج را با قیمت نسبتا مناسب تر تهیه نمایید معمولا هر چقدر به ایام حج دورتر باشید مقداری قیمتها متعادلتر هست و هر چقدر که نزدیک به ایام حج باشید مقداری قیمتها بالاتر است.

استعلام فیش حج :

یکی از راه های استعلام فیشهای حج تمتع و اولویت اسناد ودیعه گذاری عمره بر روی سامانه USSD که توسط سازمان حج راه اندازی شده میباشد و با شماره گیری کد دستوری—- #۶۴۵۱۱*۴* —- قابل استفاده میباشد.

مراحل استعلام :

۱- کد دستوری را وارد نمایید

۲- گزینه استعلام قبض ودیعه گذاری

۳- انتخاب قبض عمره یا تمتع

۴- وارد کردن کد ملی

۵- وارد کردن شماره قبض

۶- وارد کردن کد شعبه

در صورتی که فیش حج نامعتبر باشد یا هر مشکلی داشته باشد در نتیجه این عملیات هیچ مشخصات فیشی نشان داده نخواهد شد.

استعلام فیش حج از طریق دفاتر زیارتی:

با مراجعه حضوری به یکی از دفاتر زیارتی زیر نظر سازمان حج و زیارت استان محل سکونتتان و ارائه قبض حج براحتی نسبت به صحت فیش اطمینان پیدا کنید.

نکات مهم سفر حج با خرید فیش حج ۱۴۰۲

قیمت فیش حج ۱۴۰۲:

با توجه به نزدیک یا دور بودن موسم حج و کاروانها قیمتها ممکن است افزایش یا کاهش داشته باشد. البته قیمت فیش حج تمتع به روز بوده و در شرایطی توافقی، و در کل به قیمت روز در بازار هم میتواند بستگی داشته باشد.

تاریخ اعزام فیش حج چگونه مشخص میشود؟

تاریخ اعزام و اولویت های تشرف ارتباط فراوانی با شرایط روز و تعداد سهمیه هایی که از طرف کشور عربستان به کشور عزیزمان ایران اختصاص می یابد، داشته ولی درنهایت تاریخ های ثبت نام که در حج سال گذشته اعلام شده اند که مشرف شده اند به اضافه تاریخ هایی که هر سال چند ماه قبل موسم حج اعلام میگردند، به عنوان اعلام شده و در اولویت تشرف محسوب میگردند، طبق تجربه سالهای قبل که برخی از کاروانها پر نشده اند یا سهمیه نفرات بیشتری به ایران تعلق گرفته بوده، گاهی در یک یا دو ماه قبل از اعزام کاروانها، تاریخ های جدیدتری هم اعلام گردیده است.

البته تاریخ اعزام هم با قیمت فیش حج ارتباط مستقیم و موثری دارد، مثلا فیش حج اعلام شده با فیش حجی که اعلام نشده و هنوز مشخص نیست که چه تاریخی اعزام شوند، گاها اختلاف دوبرابری قیمت رو خواهد داشت.

نکات مهم سفر حج با خرید فیش حج ۱۴۰۲

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha