نمایشگاه «آینده چاپ ایران» فضایی برای آشنایی چاپخانه‌داران با نیاز مخاطبان است

تهران- ایرنا- نمایشگاه آینده چاپ ایران می‌تواند زمینه‌ای برای فعالان حوزه چاپ ایجاد کند تا آن‌ها با نیازهای روز مخاطبان خود آشنا شوند و به این وسیله سرمایه‌گذاری هدفمندی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار کتاب ایرنا، نمایشگاه آینده چاپ ایران (IFPEX) برای نخستین بار از ۲۰ دی ۱۴۰۱ آغاز به کار کرده و تا ۲۳ دی ادامه خواهدداشت. این نمایشگاه تحت نظارت اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته‌بندی ایران برگزار می‌شود و با حضور بیش از ۷۰ شرکت فعال در حوزه صنعت چاپ، بسته‌بندی و صنایع وابسته فعال است.

یکی از ویژگی‌های نخستین نمایشگاه آینده چاپ ایران B۲B (Business Business to) بودن آن است. یعنی در این نمایشگاه مذاکرات دوطرفه میان تولیدکنندگان انجام می‌شود. این مذاکرات با رویکرد مبادله تکنولوژی، انتقال دانش و همکاری‌های مشترک بین شرکت‌ها است.

همچنین در این نمایشگاه امکان دعوت از مدیران صنایع بزرگ کشور از جمله صنایع غذایی دارویی خودرویی، و ... مهیا است. دیگر ویژگی آن حضور هیات‌های تجاری از کشورهای افغانستان و عراق است که با حضور در نمایشگاه امکان مذاکرات تخصصی با مدیران شرکت‌ها برای آن‌ها فراهم شده است.

رویکرد اصلی این نمایشگاه تقویت صادرات خدمات و محصولات چاپ و بسته‌بندی به کشورهای منطقه و سایر نقاط جهان است. یکی دیگر از ویژگی‌های این نمایشگاه حضور پررنگ اتحادیه‌ها و تشکل‌های مختلف در صنعت چاپ و بسته‌بندی است.

نمایشگاه «آینده چاپ ایران» فضایی برای آشنایی چاپخانه‌داران با نیاز مخاطبان است

نمایشگاه آینده چاپ ایران سعی دارد تاحد ممکن صادرات محور باشد

هومن محمدی یکی از فعالان حوزه چاپ است که سه دوره به عنوان صادرکننده برترسال انتخاب شده است. او با اشاره به اینکه در ایران چند نمایشگاه چاپ برگزار می‌شود، به خبرنگار کتاب ایرنا گفت: نمایشگاه‌های چاپی که برگزار می‌شوند نمایشگاه‌های بدی نیستند. نمایشگاه آینده چاپ ایران برگزار شد تا حد ممکن صادرات محور باشد و همچنین در نظر دارد تا بتواند فضایی B۲B (Business Business to) بسازد. منظور این است که شرایطی را ایجاد کنیم که تولیدکنندگان در این نمایشگاه غرفه بگیرند و به چاپخانه‌داران خدمات ارائه بدهند.

نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ با بیان اینکه نمایشگاه آینده چاپ ایران هنوز نتوانسته به اهدافی که در نظر دارد، برسد، ادامه داد: این نخستین دوره‌ برگزاری نمایشگاه و در نتیجه شرایط سخت است؛ اما در سال‌های آینده به این هدف نزدیک می‌شویم. اجرایی شدن این اهداف به شرایط کشور بستگی دارد، زیرا در شرایط تحریم نمی‌توانیم از شرکت‌های خارجی دعوت کنیم و همچنین مخاطبان نمی‌توانند از کشورهای همسایه بیایند و از نمایشگاه بازدید کنند، با تکنولوژی روز آشنا شوند و خرید کنند.

نمایشگاه «آینده چاپ ایران» فضایی برای آشنایی چاپخانه‌داران با نیاز مخاطبان است

در نمایشگاه با نیازها و خواسته‌های مخاطبان آشنا می‌شویم

هاشم احمدی دیگر فعال حوزه چاپ است که در نمایشگاه آینده چاپ ایران غرفه دارد. او تخصصی بودن این نمایشگاه‌ را به عنوان یکی از ویژگی‌های مهم آن اعلام کرد و به خبرنگار کتاب ایرنا گفت: این نمایشگاه به شکل تخصصی برگزار می‌شود و به همین دلیل انتظار خیلی خوبی از آن داریم. بازدیدکننده نمایشگاه بین‌المللی که در سئول اتفاق می‌افتد تخصصی نیست و از همه اقوام به نمایشگاه می‌آیند و با توجه به اینکه مشتری‌های آن نمایشگاه خاص است، ثمر خاصی ندارد.

عضو کارگروه متخصصین و تعمیرکاران ماشین‌آلات چاپ اتحادیه چاپخانه‌داران از فعال‌هایی است که سابقه شرکت در نمایشگاه‌های خارجی را دارد. او با بیان اینکه عمده مشتری‌هایشان در طول روز به شکل تلفنی و حضوری مذاکرات را انجام می‌دهند، اظهار کرد: در این نمایشگاه هم مذاکراتی انجام می‌شود. بیشتر با هدف افزایش توانمندی در نمایشگاه شرکت می‌کنیم تا نوآوری‌های خود را به مخاطبان ارائه کنیم و بتوانیم از نیازها و خواسته‌های آن‌ها با خبر شویم، تا مبادله کاری و مالی داشته باشیم.

این فعال حوزه چاپ که سابقه فعالیت ۲۵ ساله در این حوزه را دارد، درباره تاثیر نمایشگاه چاپ توضیح داد: معمولا مشتری‌های داخلی جدیدی نداریم و اگر اتفاقی بیفتد برای مشتری‌های جدید خارجی در نمایشگاه خواهد بود. در صنعت چاپ به دلیل مشکلات اقتصادی شاید خروجی مشتری به وجود بیاید اما معمولا ورودی مشتری نداریم. معتقد هستیم که هر سال دید و بازدید سالانه با مشتری‌ها اتفاق خوبی خواهدبود و به لحاظ رفتاری صله رحم خوبی است.

نمایشگاه «آینده چاپ ایران» فضایی برای آشنایی چاپخانه‌داران با نیاز مخاطبان است

نمایشگاه آینده چاپ ایران ۲۰ تا جمعه ۲۳ دی‌ماه هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۸ در مرکز نمایشگاهی ایران مال برپا است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha