۲۸ آذر ۱۳۹۲، ۱۵:۳۹
کد خبر: 80959217
T T
۰ نفر
مشاركت شركتهايي از 15 كشور در نمايشگاه چاپ،بسته بندي و ماشين آلات

تهران - ايرنا - بيستيمن نمايشگاه بين المللي چاپ ، بسته بندي و ماشين آلات تهران با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ،ميزبان شركتهاي خارجي از 15 كشور جهان است كه تازه ترين دستاوردهاي خود را به معرض نمايش درآورده اند.

گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا حاكي است ، علي جنتي روز پنجشنبه بيستمين نمايشگاه بين المللي چاپ و بسته‌ بندي و ماشين ‌آلات وابسته را در محل دائمي نمايشگاههاي بين المللي تهران كه افزون بر 500 شركت داخلي و خارجي در آن مشاركت دارند، افتتاح كرد .

حدود 80 شركت خارجي از كشورهاي چين، امارات، تركيه، اسپانيا، ايتاليا، كانادا ، كره جنوبي، هند، ژاپن، سوئد ، سوئيس ،انگلستان، اتريش، آلمان و فرانسه است.

علي نيكوسخن رئيس اتحاديه چاپخانه داران تهران به نمايندگي از صنف چاپ به تازگي در بيانيه اي اعلام كرد، توجه دولت به بخش‌هاي مختلفي نظير نشر، مطبوعات، تبليغات و بسته‌ بندي در سال‌هاي گذشته مفيد واقع شده و در سال‌هاي آتي هم مي‌ توان فضاي رقابت با كشورهاي همسايه را در حوزه صنعت چاپ به وجود آورد.

بر اساس بيانيه مزبور ، گردش مالي صنعت چاپ ظرف سه سال آينده به 865 ميليارد دلار خواهد رسيد و فعالان اصناف خواستار توجه دولت به بازارهايي مانند سازمان كشورهاي اسلامي، سازمان كشورهاي عضو اكو و سازمان همكاري‌هاي اسلامي شده بودند.

در اين نمايشگاه تازه هايي در زمينه دستگاههاي چاپ ،بسته بندي ، دستگاهها و تجهيزات كد گذاري ، پلمپ صادراتي و كالاها و اجناس ويژه بسته هاي داخلي و صادراتي ، روش هاي نوين بسته بندي كالاها براي جذب مخاطبان و بازارهاي صادراتي نيز ارائه شده است.

اين نمايشگاه را شركت صنوف تهران و خدمات فني ايران با همكاري اتحاديه صنف چاپخانه‌ داران، اتحاديه ليتوگرافان، اتحاديه صحافان و انجمن كارتن ورق ايران ، در 10 سالن اصلي و در فضايي به مساحت 35 هزار متر مربع برپا كرده اند.

قرار است در نمايشگاه ياد شده ، يك همايش علمي و چهار كارگاه تخصصي در زمينه هاي مختلف صنعت چاپ و بسته بندي و نقش و جايگاه مهم آن در توسعه صنعتي و صادراتي كشور برگزار شود.

بيستمين نمايشگاه بين المللي چاپ و بسته‌بندي و ماشين‌آلات وابسته در مدت چهار روز برپايي آن، قرار است ميزبان هيات هاي تجاري و بازرگاني از كشورهاي تركيه ، هند ، عراق ، افغانستان ، امارات و چين باشد.

نمايشگاه مزبور تا يكم ديماه ، از ساعت 9 تا 17 براي بازديد عموم علاقه مندان داير است .

اقتصام (3)** 1559**1436
۰ نفر