نشت گاز مونوکسیدکربن در میاندوآب اعضای خانواده را راهی بیمارستان کرد

مهاباد - ایرنا - مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب گفت: پنج نفر از اعضای یک خانواده در این شهر با علائم مسمومیت گاز مونوکسیدکربن به بیمارستان منتقل شدند.

سامان محمدی چهارشنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یک عضو این خانواده که ساکن کوی «وکیل کندی» این شهر هستند، پس از تشخیص علائم گازگرفتگی به همسایگان اطلاع داده بود و آنها نیز بلافاصله به اورژانس ۱۱۵ اعلام کرده و امدادگران این مرکز به محل اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه اعضای این خانواده پنج نفری به یکی از مراکز بیمارستانی ارجاع داده شدند، افزود: هم اکنون حال عمومی چهار عضو این خانواده رو به بهبود است اما کودک ۱۰ ساله آنان برای مداوای بیشتر به بیمارستانی در ارومیه اعزام شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب گفت: طبق بررسی کارشناسان این سازمان، مسدود بودن خروجی دودکش آبگرمکن، عدم استفاده از دودکش استاندارد و استاندارد نبودن ارتفاع آن در پشت بام علت بروز این حادثه اعلام شد.

محمدی از شهروندان خواست با توجه به سردی هوا و لزوم استفاده از لوازم گرمازا نکات ایمنی را رعایت کنند تا شاهد حوادث تلخ و ناگوار نباشیم.

وی یادآور شد: سه‌شنبه هفته گذشته نیز چهار عضو یک خانواده در شهر میاندوآب براثر نشت گاز مونوکسیدکربن از آبگرمکن گازی فاقد دودکش در منزل جان خود را از دست داده بودند.

به گزارش ایرنا، این چهارمین حادثه در شهر میاندوآب در یک ماه گذشته است که در ۲ حادثه بر اثر آتش‌سوزی یک منزل مسکونی در روستای چالخماز یک مادر جوان به همراه دختر خردسالش و در حادثه دیگر بر اثر آتش‌سوزی یک باب کتابفروشی، مرد جوانی جان خود را از دست داد.

طبق اعلام اداره هواشناسی مهاباد با حاکم شدن سرما و یخبندان زمستانی در منطقه، دمای هوا در بیشتر شهرستان های جنوب آذربایجان‌غربی کاهش محسوس پیدا کرده و حداقل دمای هوا در شبانه روز گذشته در میاندوآب به منفی ۱۰ درجه سانتی‌گراد رسیده است.

میاندوآب در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و جمعیت شهری آن حدود ۱۵۰ هزار نفر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha