۲۱ دی ۱۴۰۱، ۲۱:۴۳
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 84996281
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اردوغان: آوارگان سوری بیشتری به کشورشان باز می‌گردند

تهران – ایرنا – رئیس جمهور ترکیه گفت: با به نتیجه رسیدن تماس‌های دیپلماتیک ترکیه با روسیه و سوریه، آوارگان سوری بیشتری به کشورشان بازخواهند گشت.

به گزارش ایرنا، رجب طیب اردوغان روز چهارشنبه افزود: از بیش از ۴ میلیون مظلوم از جمله ۳ و نیم میلیون سوری که از مناطق درگیری فرار کرده بودند میزبانی کردیم.

وی اضافه کرد: به آوارگانی که در اردوگاه‌های سوریه زندگی می‌کنند بدون توجه به عقاید آن‌ها کمک می‌کردیم و تاکنون ۵۰۰ هزار آواره به مناطق امنی که ایجاد کرده‌ایم بازگشته‌اند.

اردوغان گفت: هر روز نقض‌های جدیدی به نقض حقوق بشر و آزادی بیان و هتک حرمت انسان‌ها در سراسر جهان از سوریه تا فلسطین و از یمن تا میانمار و از ترکستان شرقی تا آفریقا افزوده می‌شود.

وی بیان کرد: جنایت‌هایی مانند تبعیض نژادی، فرهنگی، تنفر از خارجی‌ها، دشمنی با اسلام بویژه در جوامع غربی به مراحل وحشتناکی رسیده است.

رئیس جمهور ترکیه تصریح کرد: آزادی‌های اولیه میلیون‌ها مسلمان نقض و به مقدسات آن‌ها توهین می‌شود و مقدسات آن‌ها را منبع تهدید می‌دانند.

اردوغان اضافه کرد: برخی از تروریست‌ها که خون ملت ترکیه را ریخته‌اند و اقدامات تروریستی انجام داده‌اند به بهانه اینکه، پناهجوی سیاسی هستند مورد حمایت قرار گرفته‌اند.

وی افزود: برخی از اعضای ناتو یا برخی کشورهای عضو شورای اروپا و سازمان ملل متحد به پناهگاه کسانی تبدیل شده‌اند که از چنگال عدالت در ترکیه فرار کرده‌اند.

اردوغان گفت: خشونت‌هایی که اخیرا در پایتخت پاریس شاهد آن بودیم نشان داد که تقسیم تروریسم به خوب و بد چه اشتباه بزرگی است.

وی ابراز امیدواری کرد که این حوادث، به آغاز دوران جدیدی از مبارزه با تروریسم منجر شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha