۵۰ درصد مدارس کشور با مشارکت خیران در حال ساخت است 

اصفهان - ایرنا - سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: ۵۰ درصد مدارس در دست اقدام کشور با مشارکت خیران در حال ساخت است و خیران در مدرسه‌سازی نگاه به آینده دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیدرضا خان محمدی روز پنجشنبه در جشنواره خیرین مدرسه ساز در سالن همایش های سیتی سنتر اصفهان، اظهار داشت: ردیف اعتباری بودجه سال ۱۴۰۲ آموزش و پرورش در بخش خیران ۴۹.۲ درصد افزایش پیدا کرد که این امر نشان از عزم دولت برای توجه به مشارکت مردم و بویژه خیران دارد.

وی افزود: باید با کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی و بویژه نمایندگان مردم استان اصفهان این رقم اعتباری را افزایش دهیم.

سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: باید در کنار رویکرد نوین مدرسه سازی، به موضوع مدرسه یاری توجه ویژه ای داشته باشیم و در صورتیکه همه خیران در هر سطحی در کنار مدارس خود قرار گیرند، موجب آبادانی بیشتر مدارس خواهد شد.

وی با بیان اینکه تکریم از خیران وظیفه مسوولان است، تصریح کرد: ویژگی بارز خیران استان اصفهان در همه حوزه ها با رویکردهای نگاه به آینده است و خیران این استان در مدرسه سازی و دیگر کارهای خیر نگاه به آینده دارند.

خان محمدی ابراز امیدواری کرد: با همت مسوولان بتوانیم بر اساس برنامه ریزی انجام شده در یک برنامه دو ساله همانند خیران به تعهدات خود عمل و بخش دیگر تعهدات را از طریق قانون فروش املاک مازاد در راستای تکمیل طرح‌های نیمه تمام خیران اقدام کنیم تا به روزی برسیم که دانش آموزی بدلیل نداشتن مدرسه استاندارد از تحصیل باز نماند.

به گزارش ایرنا، بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان اصفهان امروز پنجشنبه ۲۲ دی با حضور وزیر آموزش و پرورش و مسوولان ملی و استانی در اصفهان در حال برگزاری است.

مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان در سال ۱۳۷۸ به منظور جذب هر چه بیشتر خیران و ساماندهی کمک‌های مردم در حوزه مدرسه‌سازی تشکیل شد، این مجمع با یکهزار و ۵۰۰ عضو در ۱۶ شهرستان استان اصفهان فعال است.

حدود یک‌میلیون دانش‌آموز در بیش از ۶ هزار واحد آموزشی در استان اصفهان مشغول به تحصیل هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha