۲۲ دی ۱۴۰۱، ۱۲:۳۰
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 84996568
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استفاده از اتوبوس برای بانوان همدانی رایگان شد

همدان- ایرنا- شهردار همدان گفت: با پیشنهاد مدیریت شهری و موافقت اعضای شورای اسلامی شهر همدان، خدمات ناوگان اتوبوسرانی عمومی درون شهری ۲ روز پنجشنبه و جمعه برای استفاده بانوان رایگان شد.

«سیدمسعود حسینی» روز پنجشنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهار داشت: این لایحه به بهانه گرامیداشت میلاد پرسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و بزرگداشت مقام زن مورد تصویب شورای شهر قرار گرفت و از امروز اجرا شد.

وی با اشاره به فضاسازی محیط شهری با آذین‌بندی و آراستگی معابر به مناسبت میلاد با سعادت بانوی دوعالم، حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن، خاطرنشان کرد: برنامه‌های متنوع فرهنگی در این ایام توسط مدیریت شهری اجرا می شود.

شهردار همدان ادامه داد: این ایام فرصت ارزنده و مناسبی است تا به تبیین نقش مهم و ارزشمند بانوان مسلمان در عرصه‌های مهم تاریخی و اجتماعی پرداخته شود چرا که سیره متعالی حضرت صدیقه طاهره (س) خود، الگویی تمام عیار تکامل برای همه بانوان است.

وی اضافه کرد: با نگاهی به فرازهای زندگی بانوی اسلام و رفتارهای اجتماعی و سیاسی ایشان می‌توان فهمید که یک زن، با آگاهی و در پیش گرفتن شیوه‌های مدبرانه و حکیمانه می‌تواند در صحنه‌ها و میدان‌های گوناگون فعالیت کند.

حسینی ادامه داد: برخلاف تبلیغات دشمنان و ناآگاهان، همین حضور دختر رسول مهربانی خط بطلانی بر تفکرات زن ستیز و نگاه‌های نادرست به زن و تاثیرگذاری حضور و مشارکت در اجتماع است.

هفته بزرگداشت مقام زن از ۲۳ تا ۲۹ دی در نقاط مختلف کشور برگزار می شود که روزهای این هفته به نام های "زن، خانواده الهام بخش و تأثیرگذار"، "زن، زیست عفیفانه مقاوم در برابر مرد سالاری غربی"، "زن، خودباوری جهاد علمی و افتخار آفرینی"، "زن، هوای تنفس زندگی بخش نسل آفرین و مسئولیت پذیر"، "زن، کرامت انسانی امنیت و عدالت اجتماعی" و "زن، نشاط اجتماعی امید آفرین و سرنوشت ساز" نام گذاری شده است.

۲۳ دی همزمان با ۲۰ جمادی الثانی سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن است و ۲۳ تا ۲۹ دی‌ به عنوان هفته بزرگداشت مقام زن و مادر نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha