۲۲ دی ۱۴۰۱، ۱۷:۴۴
کد خبر: 84996588
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ورودی راه های فرعی جنگل های باشت مسدود شد

۲۲ دی ۱۴۰۱، ۱۷:۴۴
کد خبر: 84996588
ورودی راه های فرعی جنگل های باشت مسدود شد

گچساران- ایرنا- رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان باشت گفت: راه‌های فرعی و غیرضروری جنگل های باشت با هدف حفظ عرصه و پوشش گیاهی منطقه مسدود شد.

محراب عبدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اداره منابع طبیعی هر ساله به جهت حفاظت از جنگل‌های شهرستان و حراست از انفال و جلوگیری از قاچاق چوب اقدام به مسدود کردن راه‌های فرعی منتهی به جنگل در چند نوبت می کند.

وی اظهار کرد: تمام مسیرهای منتهی به جنگل‌ها و عرصه های منابع طبیعی برای جلوگیری از قطع درختان و تعرض به جنگل‌ها مسدود شد.

عبدی افزود: مسدود کردن مسیرهای غیرضروری در حفاظت از این جنگل ارزشمند، موثر است.

ورودی راه های فرعی جنگل های باشت مسدود شد

وی تصریح کرد: عرصه های طبیعی جزو سرمایه های ملی و متعلق به همه مردم و نسل های آینده است که ضرورت دارد آحاد مردم و تمامی دستگاه‌ها و نهادها با منابع طبیعی همکاری لازم را در جهت حفظ و نگهداری از این ثروت‌های الهی داشته باشند.

عبدی ابراز کرد: باید با مشورت و همفکری برنامه ریزی و تصمیماتی برای حفظ این میراث گرانبها انجام شود تا آیندگان نیز از آن بهره ببرند.

ورودی راه های فرعی جنگل های باشت مسدود شد

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان باشت تصریح کرد: تیم‌های گشت یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان بطور شبانه روز در حال گشت زنی در همه مناطق و طبیعت هستند.

عبدی بیان کرد: با افراد متخلف که به عرصه های جنگلی تجاوز کنند و موجب تخریب این سرمایه های آیندگان شوند برابر قانون برخورد جدی می‌شود.

وی تصریح کرد: با دستور قضایی و با همکاری یگان حفاظت منابع طبیعی، به استناد قانون حفاظت و بهره برداری، در چند روز گذشته ۱۰ کوره زغال غیرمجاز در مناطق جنگلی این شهرستان تخریب شد.

ورودی راه های فرعی جنگل های باشت مسدود شد

عبدی اظهار کرد: همچنین ۹ محموله قاچاق چوب و زغال از سوی ماموران یگان حفاظت این شهرستان در یک ماه گذشته حین بازرسی در این شهرستان توقیف شده است.

شهرستان باشت ۱۰۵ هزار هکتار جنگل و مرتع دارد.

کارده، بن سرخ، بلوط، زالزالک و بادام وحشی از مهمترین گونه‌های پوشش گیاهی و جنگلی این شهرستان است.

شهرستان ۲۴ هزارنفری باشت در ۱۱۰ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha