هزار و ۳۵۰ فرد گرفتار در برف و کولاک خراسان رضوی امدادرسانی شدند

مشهد -ایرنا-سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی گفت: از عصر ۱۹ دی ماه تا صبح امروز امدادگران این جمعیت به هزار و ۳۵۰ فرد گرفتار در برف و کولاک در این استان کمک کردند.

ابوالفضل رفیعی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی ورود سامانه بارشی به استان و شروع بارش‌ها به صورت برف در جاده های شمال، شرق، شمال شرق و غرب استان،تا کنون ۱۶ شعبه هلال احمر خراسان رضوی مشغول خدمات و امداد رسانی شده اند.

وی ادامه داد: این شعب شامل شهرستانهای بجستان، بردسکن، تایباد، تربت جام، تربت حیدریه، خواف، خوشاب، سبزوار، سرخس، فریمان، فیروزه، کلات، گناباد، مشهد ، مه ولات و نیشابور می‌شوند.

سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی با اشاره به گرفتاری ۹۲ خودرو در برف و هزار و ۴۸۰ حادثه دیده در این شرایط گفت: هزار و ۳۵۰ نفر از این شمار امدادرسانی شدند.

رفیعی با بیان این که ۵۷۹ نفر طی این مدت اسکان اضطراری شدند ادامه داد: ۷۴تیم عملیاتی به ظرفیت ۲۰۴ نفر با ۷۸ خودرو عملیاتی طی این روزها امدادرسانی کردند.

وی اضافه کرد: در این رابطه تعداد ۱۱۷ بسته غذایی، ۳۵۴ تخته پتو، ۱۹ تخته موکت، ۱۲۲ قوطی انواع کنسرو، ۴۰۰ قرص نان، ۱۰ کیلوگرم خرما و ۱۰۴ بطری آب معدنی بین مسافران توزیع شده است.

سامانه بارشی از روز سه شنبه بعد از ظهر در خراسان رضوی فعالیت خود را آغاز کرده است و طبق پیش بینی اداره کل هواشناسی این استان تا پایان هفته جاری بارش برف و برودت هوا در این استان ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha