کاهش نیم درجه ای دمای منازل دغدغه توزیع گاز در خراسان رضوی را برطرف می کند

مشهد- ایرنا- مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: اگر ۲.۶ میلیون مشترک خانگی گاز طبیعی استان با کاهش درجه حرارت پکیج، بخاری و آبگرمکن منازل خود فقط بتوانند نیم درجه سانتیگراد دمای منازل را کاهش دهند مشکلی در توزیع گاز طبیعی در سرمای پیش رو نخواهیم داشت.

محسن نجات روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در صورتی که این کاهش دما و صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی صورت گیرد می توان گاز طبیعی یک شهر ۲۰۰ هزار نفری را تامین کرد.

وی ادامه داد: ۶۰ درصد مشترکان گاز طبیعی خراسان رضوی در مشهد هستند از این رو اگر ساکنان مشهد نیز با صرفه جویی فقط یک درجه دمای منازل خود را کم کنند باز هم مشکل توزیع گاز طبیعی در شبکه انتقال برطرف خواهد شد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: شهرستانی مانند تربت جام که در انتهای خطوط انتقال گاز قرار دارد در خطر افت فشار گاز است، هرچند مصرف گاز خانگی به حد و سقف تعیین شده رسیده اما خوشبختانه فعلا مشکلی نیست ولی تاکید داریم که مصرف گاز به نقطه حساسی رسیده است.

نجات افزود: تا پایان هفته با سامانه سرد زمستانی مواجه هستیم و انتظار این است که با تنظیم وسایل گرمایشی، دمای منازل در حد استاندارد معادل ۱۸ تا ۲۲ درجه سانتیگراد حفظ شود تا مشکلی در توزیع گاز طبیعی ایجاد نشود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر قطعی آب، برق و گاز در استان گزارش نشده و مطابق اعلام راهداری مسیرهای شریانی کنارگذر شمالی مشهد و مسیر گناباد- فردوس و جاده های اصلی مشهد-کلات، گناباد- سرایان، تایباد -باخرز و جاده قدیم مشهد-باغچه(ملک آباد) به دلیل کولاک شدید، عدم دید افقی کافی و لغزندگی سطح محور بسته است.

وی در پاسخ به سوال ایرنا در خصوص قطعی شبکه بیسیم هلال احمر در مناطق جنوبی خراسان رضوی نیز گفت: تاکنون گزارشی در این خصوص به ما نرسیده است اما به واسطه پوشش کامل شبکه تلفن همراه در جاده های این مناطق در صورت وقوع این موضوع مشکلی برای ارتباط با امدادگران هلال احمر نداریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha