۹۳۶ فقره پرونده در پلیس فتای خراسان شمالی رسیدگی شد

بجنورد-ایرنا- رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (پلیس فتا) خراسان شمالی گفت: ۹۳۶ فقره پرونده مربوط به فضای مجازی در ۹ ماهه امسال در فرماندهی انتظامی استان رسیدگی شد که ۸۵۱ فقره منجر به کشف شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ یوسف شاکری روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی اظهار کرد: در این مدت؛ شمار افراد دستگیر شده مربوط به جرایم فضای مجازی نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۹ درصد افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: سن بیشترین مجرمان دستگیر شده در پلیس فتای استان ۲۵ تا ۳۹ سال گزارش شد که ۵۲ درصد از دستگیرشدگان را به خود اختصاص داده است.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (پلیس فتا) خراسان شمالی افزود: ۳۴ درصد از این افراد ۱۸ تا ۲۴ سال و ۱۳ درصد ۴۰ سال به بالا هستند.

وی درباره وضعیت تحصیلات مجرمان فضای مجازی استان اظهار کرد: تحصیلات ۶۳ درصد از این مجرمان دیپلم و کمتر و ۳۷ درصد هم دارای تحصیلات عالی هستند.

سرهنگ شاکری افزود: همچنین بیشترین جرایم فضای مجازی استان مربوط به کلاهبرداری رایانه ای است که ۳۹ درصد کل پرونده ها را به خود اختصاص داده است که این رقم نسبت به مت مشابه ۹ درصد کاهش یافت.

وی گفت: برداشت غیرمجاز هم ۲۷ درصد از پرونده های فضای مجازی استان را به خود اختصاص داده است که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۲ درصد افزایش دارد.

سرهنگ شاکری اظهار کرد: امسال ۲۰ درصد از پرونده های پلیس فتای استان مربوط به موضوع هتک حیثیت و نشر اکاذیب است که تعداد این پرونده ها نسبت به مدت شمابه پارسال پنج درصد افزایش دارد.

وی خاطرنشان کرد: موضوع عفت واخلاق عمومی هم سه درصد از پرونده ها را به خود اختصاص داده است که این رقم ۳۱ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش دارد.

رییس پلیس فتای خراسان شمالی اظهار کرد: در این مدت ۱۱ درصد پرونده ها مربوط به سایر جرایم است که تعداد این پرونده ها هم چهار درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش دارد.

بر اساس این گزارش پلیس فتای خراسان شمالی اعلام کرده است که شهروندان در صورت برخورد با موارد مشکوک به سایت پلیس فتا یا از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با پلیس تماس حاصل کنند.

استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha