۲۲ دی ۱۴۰۱، ۱۷:۵۲
کد خبرنگار: 998
کد خبر: 84996651
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۰ تن علوفه برای توزیع در زیستگاه‌های خراسان جنوبی تامین شد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: ۷۰ تن علوفه با اعتبار بیش از یک میلیارد تومان برای توزیع در مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان خریداری و تامین شده است.

اسدالله حاتمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توزیع علوفه زمستانی در زیستگاه‌ها با هدف تغذیه حیات وحش برای جلوگیری از خروج وحوش علفخوار از زیستگاه‌های اصلی، پیشگیری از پراکنده شدن و پناه آوردن آنها به مناطق مسکونی با کمک محیط‌بانان انجام می‌شود.

وی گفت: روز گذشته سه تن علوفه برای حیات وحش و ۲۰۰ کیلوگرم دان برای پرندگان در منطقه حفاظت شده درمیان و سربیشه توزیع شد و امروز هم توزیع علوفه در مناطق حفاظت شده سرایان و قاین در دست انجام بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی اظهار داشت: برخی از مناطق حفاظت شده استان مانند منطقه آرگ و گرنگ و کوه باقران نیاز به علوفه رسانی ندارند زیرا پوشش گیاهی قوی دارند اما در مناطق سربیشه و درمیان که بارش برف در ارتفاعات آنها بیشتر است علوفه‌ریزی انجام می‌شود.

وی از مردم خواست اگر نذری برای تامین علوفه حیات وحش و پرندگان در فصل زمستان و هنگام بارش برف دارند آن را به ادارات محیط زیست شهرستان‌ها تحویل دهند.

حاتمی گفت: چنانچه در روستاها مردم می‌خواهند برای حیات وحش و پرندگان دان بریزند توجه کنند در مسیر شکارچیان و مردم نباشد همچنین شهروندان توجه داشته باشند که قبل از هر چیز باید از نزدیک شدن، گرفتن یا آزار و اذیت حیات وحش خودداری شود.

هفت منطقه حفاظت شده، سه پناهگاه حیات وحش، ۶ منطقه شکار ممنوع و چهار منطقه شکار ممنوع مرزی در استان خراسان جنوبی وجود دارد که تحت مدیریت حفاظت محیط زیست است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha