۲۲ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۰۷
کد خبرنگار: 5353
کد خبر: 84996744
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کویته، میزبان دهمین کمیته تجارت مرزی ایران و پاکستان

تهران- ایرنا- اجلاس دهمین کمیته مشترک تجارت مرزی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان از فردا با حضور ھیات‌ھای دو کشور در «کویته» مرکز ایالت بلوچستان پاکستان آغاز می‌شود.

به گزارش ایرنا، «حسن درویش وند» سرکنسول ایران در کویته روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا در اسلام‌آباد، گفت: سرپرستی هیات ایرانی شرکت کننده در اجلاس آتی کمیته مشترک تجارت مرزی را «ایرج حسن پور» مدیرکل اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان و هیات پاکستانی را «عبدالقادر میمن» رئیس کل گمرکات ایالت بلوچستان بر عهده خواھند داشت.

وی گفت: دهمین کمیته مشترک تجارت مرزی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان از فردا به مدت ۲ روز با حضور ھیات ایرانی شامل نمایندگان سازمان ھای مختلف جمهوری اسلامی ایران به ویژه استان سیستان و بلوچستان و ھمتایان آنان نیز از ارگان ھای مختلف کشور پاکستان و ایالت بلوچستان برگزار می‌شود.

درویش‌وند افزود: در این اجلاس مسائل مختلف مرزی و ھماھنگی ھای لازم درخصوص مبارزه با تروریسم، اشرار، قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان، تردد غیرمجاز، مسائل مربوط به مرز و مقررات گمرکی، تسهیلات تجاری، روان سازی حمل و نقل، نحوه حل و فصل اختلافات مالی میان تجار ۲ کشور و چگونگی شیوه اجرای سازوکار تهاتر در مبادلات تجاری بررسی و ھماھنگی ھا و تصمیمات مقتضی انجام می‌پذیرد.

به گفته سرکنسول ایران در کویته پاکستان در پایان اجلاس ھیات ھای دو کشور توافق های حاصل شده را تحت توافقنامه دهمین اجلاس کمیته مشترک تجارت مرزی ایران و پاکستان به امضا خواھند رساند.

قابل ذکر است که اجلاس نهمین کمیته مشترک تجارت مرزی ایران و پاکستان اواسط خردادماه امسال در زاهدان برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha