۲۳ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۰۶
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 84997273
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دهمین نشست کمیته تجارت مرزی ایران و پاکستان گشایش یافت

تهران- ایرنا- دهمین نشست کمیته مشترک تجارت مرزی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان، با محور توسعه مناسبات بازرگانی، روان سازی حمل و نقل و تسهیل امور گمرکی با حضور هیات‌های دو کشور در شهر «کویته» مرکز ایالت بلوچستان پاکستان آغاز به کار کرد.

به گزارش ایرنا، در دور جدید اجلاس کمیته مشترک تجارت مرزی نمایندگان دو کشور که امروز (جمعه) کار خود را آغاز کرده ، راه‌های افزایش مراودات مرزی و تقویت آن ، نحوه اعمال ساز و کار تهاتر در تجارت دوجانبه، مبارزه با قاچاق، تسهیل اقدامات گمرکی و اجرای راهکار مشترک برای افزایش همکاری‌های بازرگانی بررسی می‌ شود.

ریاست هیات کشورمان در اجلاس دو روزه کمیته مشترک تجارت مرزی را «ایرج حسن پور» مدیرکل اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان و هیات پاکستانی را «عبدالقادر میمن» رئیس کل گمرکات ایالت بلوچستان بر عهده دارند.

نمایندگان سرکنسولگری پاکستان در زاهدان، سرکنسولگری ایران در کویته، گمرکات بلوچستان پاکستان، اعضای اتاق بازرگانی کویته، نمایندگان استانداری‌های دو کشور، مسئولانی از وزارتخانه‌های راه‌آهن، راه و ترابری و نیروهای مرزبانی ایران و پاکستان در این نشست دو روزه حضور دارند.

«حسن درویش وند» سرکنسول ایران در کویته در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا خبر داد که در پایان این اجلاس، ھیات ھای دو کشور توافق های حاصل شده را تحت توافقنامه دهمین اجلاس کمیته مشترک تجارت مرزی ایران و پاکستان به امضا خواھند رساند.

اجلاس نهمین کمیته مشترک تجارت مرزی ایران و پاکستان اواسط خردادماه سال ۱۴۰۱ در زاهدان برگزار شد.

استان سیستان و بلوچستان با کشور پاکستان حدود یکهزار کیلومتر مرز مشترک دارد که خود، ظرفیت بزرگی در موضوع تجارت و مبادلات مرزی با این کشور بزرگ و پرجمعیت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha