۲۲ دی ۱۴۰۱، ۱۶:۲۳
کد خبر: 84996846
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 تاخیر خدمات اورژانس و تهدید سلامت انگلیسی ها

لندن – ایرنا – نتایج تازه‌ترین تحقیقات صورت گرفته در انگلیس پرده دیگری از شرایط نابسامان در نظام درمانی این کشور را افشا کرده و نشان می‌دهد مدت زمان طولانی که بیماران اورژانسی در سراسر مراکز بهداشتی جزیره باید برای دریافت خدمات درمانی انتظار بکشند سابقه نداشته است.

به گزارش ایرنا، یافته‌های سازمان خدمات ملی انگلیس (ان‌اچ‌اس) حاکیست که در ماه دسامبر گذشته ۵۰.۴ درصد از بیماران اورژانسی در این کشور برای نخستین بار از زمان جمع‌آوری اطلاعات در سال ۲۰۱۱ میلادی بالغ بر چهار ساعت منتظر مانده اند. این میزان ۴.۹ درصد وخیم‌تر از نوامبر گذشته و ۱۹ درصد بدتر از دسامبر ۲۰۱۹، پیش از شیوع کرونا است.

طبق آمار منتشر شده، بیش از یک سوم (۳۵٪) از افرادی که در مراکز اورژانس - از جمله مراکز تخصصی و واحدهای آسیب‌های جزئی - حضور داشته اند، بیش از چهار ساعت منتظر ماندند که ۳.۹ درصد بدتر از نوامبر و ۱۴.۸ درصد بدتر از دسامبر ۲۰۱۹ است.

میانگین زمان پاسخ آمبولانس‌ها به بیماران اورژانسی هم یک ساعت و نیم گزارش شده که در تاریخ این کشور بی‌سابقه بوده و رکورد جدیدی به شمار می رود.

این درحالیست که صدها هزار تن از کارکنان مراکز درمانی در تداوم اعتراض به شرایط کاری و دستمزدهای خود برای اعتصاب در هفته‌های آینده آماده می‌شوند. رانندگان آمبولانس قرار است در ۱۱ و ۲۳ ژانویه (۲۱ دی و ۳ بهمن) و پرستاران در ۱۸ و ۱۹ ژانویه (۲۸ و ۲۹ دی) دست از کار بکشند. پزشکان جوان و تازه‌کار نیز تصمیم دارند برای اعتصاب در روز نهم ژانویه (۱۹ دی) رای‌گیری کنند.

مسئولان بهداشت انگلیس می‌گویند که دسامبر یکی از چالش‌برانگیزترین ماه‌ها در تاریخ سازمان خدمات بهداشت این کشور بوده است. ده‌ها مرکز بهداشتی در انگلیس هم زمان با اعتصاب کارکنان بخش اورژانس و هنگامی که تعداد بی‌سابقه‌ای از بیماران در راهروهای بیمارستان انتظار می‌کشیدند، وضعیت بحرانی اعلام کردند.

خدمات بهداشت ملی انگلیس (ان اچ اس) برای نخستین بار در سال ۱۹۴۸ و پس از پایان جنگ جهانی دوم به‌منظور ارائه خدمات درمانی به آسیب دیدگان و مجروحین جنگی راه‌اندازی شد و در حال حاضر با داشتن یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار کارمند، به‌صورت رایگان به مردم انگلستان خدمات بهداشتی ارائه می‌کند.

بودجه این سازمان در سال راه‌اندازی‌اش در سال ۱۹۴۸ میلادی، بالغ‌بر ۴۳۷ میلیون پوند (به ارزش امروزی‌اش در حدود ۹ میلیارد پوند) بوده و این رقم در سال جاری میلادی به در حدود ۱۳۶ میلیارد پوند رسیده است که فشار زیادی را بر بودجه دولت این کشور وارد کرده است.

دولت انگلیس در حال حاضر به‌منظور کاهش کسری بودجه و سامان‌دهی به اوضاع اقتصادی به دنبال کاهش هزینه‌های عمومی رفاهی از جمله در بخش بهداشت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha