۲۲ دی ۱۴۰۱، ۱۷:۲۵
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 84996863
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رقابت ۶۹ اسب در آغاز هفته دهم کورس اسبدوانی گنبدکاووس

گنبدکاووس - ایرنا - روز نخست هفته دهم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه - زمستانه گنبدکاووس با رقابت ۶۹ راس اسب از نژادهای "ترکمن، دوخون و تروبرد" در هفت کورس شامل پنج دور هزار متری، یک دور هزار و ۲۰۰ متر و یک دور هزار و ۶۰۰ متری عصر امروز پنجشنبه با حضور تماشاگران در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در دور نخست هفته دهم این مسابقات، ۱۲ راس اسب بیش از چهار سال نژاد ترکمن مبتدی و نبرده به مسافت هزار متر با هم به رقابت پرداختند که اسب "آسیل تاش ۲" زودتر از دیگر اسب‌ها از خط پایان عبور کرد و اول شد و اسب‌های "دنیا الهامی" و "رامیس فرنودیان" به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور دوم که ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد ترکمن هندیکاپ کلاس ۶ بود و با شرکت ۱۱ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب "تنها" اول شد و اسب‌های "الماس بیک" و "شانتاژ" به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت در دور سوم روز نخست هفته دهم مسابقات سوارکاری کورس پاییزه - زمستانه گنبدکاووس ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد دوخون هندیکاپ کلاس پنج بود که با شرکت ۱۱ راس اسب و به مسافت هزار متر برگزار شد و در پایان اسب "توتیلاس" با پیشی‌گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های "اینتو" و "ماه سامر ۲" به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

در دور چهارم که ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد دوخون هندیکاپ کلاس سه بود و با شرکت ۱۰ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب "هاسنا" سریع‌تر از خط پایان گذشت و اسب‌های "مای‌سان" و "هج‌نورا" به ترتیب رتبه دوم و سوم را از آن خود کردند.

رقابت در دور پنجم این مسابقات نیز میان اسب‌های سه ساله نژاد دوخون هشت تا ۱۴ امتیاز بود که با شرکت ۱۲ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد و در پایان اسب "تایتان" اول شد و اسب‌های "کامرون" و "نیو کینگ من" به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور ششم که ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد تروبرد هندیکاپ کلاس هفت بود و با شرکت ۹ راس اسب به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد، اسب "گل ونوشه" سریع‌تر از خط پایان گذشت و اول شد و اسب‌های "ژینکو" و "آلیش" به ترتیب رتبه دوم و سوم را از آن خود کردند.

رقابت در دور هفتم پایانی روز نخست هفته دهم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه - زمستانه گنبدکاووس ویژه اسب‌های بیش از سه ساله تروبرد هندیکاپ کلاس چهار بود و با شرکت ۴ راس اسب به مسافت هزار و ۶۰۰ متر برگزار شد، اسب "ماسانیا" اول شد و اسب‌های "فوکوس رز" و "لادا فوکوس" به ترتیب رتبه دوم و سوم شدند.

برگزار کنندگان روز نخست هفته دهم این مسابقات در پایان پنج میلیارد و ۲۳۸ میلیون ریال جایزه نقدی به مالکان، مربیان و چابکسواران اسب‌های اول تا سوم پرداخت کردند.

قرار است روز دوم این هفته از مسابقات سوارکاری کورس پاییزه - زمستانه گنبدکاووس عصر فردا جمعه ۲۳ دیماه در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شود.

مطابق برنامه تدوین شده از سوی فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی قرار است، مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس تا پایان اسفند روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته باحضور تماشاگران برگزار شود.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان ۴۱۱ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق قلا و بندرترکمن این استان برگزار می‌شود.

۱۴۷ اسب در هفته دهم کورس گنبدکاووس با هم مسابقه می‌دهند

هفته نهم کورس اسبدوانی گنبدکاووس پایان یافت

۱۱.۵ میلیارد ریال جایزه برای اسب‌های برتر کورس گنبدکاووس تعیین شد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha