بخشی از فرهنگ ایثار و شهادت مرهون خون شهدای هسته ای است

شهر ری - ایرنا - رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری، گفت : شهدای هسته ای یکی از تاریخ های مهم فرهنگ ایثار و شهادت ایران هستند و این شهدا بیانگر زحمت های پنهانی هستند که دانشمندان هسته ای در این عرصه متحمل شدند.

حسن نصرالله در حاشیه مراسم با گرامیداشت شهید رضا قشقایی از شهدای هسته ای کشورمان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این ایام روزهای مراسم سالگرد شهید احمدی روشن و قشقایی است و مراسم ها با حضور خانواده هایشان در بزرگداشت های با شکوه و ستودنی در کنار مردم شرکت کردند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری عنوان کرد: خداوند زحمات این ثمرات را به آنها عنایت کرده است، بخشی از فرهنگ ایثار و شهادت مرهون خون شهدای هسته ای است که در عرصه دانش هسته ای بسیار خاموش زحمت کشیدند و به شهادت رسیدند.

بخشی از فرهنگ ایثار و شهادت مرهون خون شهدای هسته ای است

وی تصریح کرد: برگزاری آئین و تجلیل از این عزیزان بخش مهمی از پازل گرامیداشت شهیدان و اعتلای فرهنگ ایثار و شهادت است.

بخشی از فرهنگ ایثار و شهادت مرهون خون شهدای هسته ای است

نصراله بیان کرد: به گفته مقام معظم رهبری شهدا ستاره هایی هستند که باید به مردم شناساند و با این ستاره ها می توان راه را پیدا کرد، امیداریم که خداوند ما را که در بنیاد شهید مشغول هستیم خادمان خوبی برای شهدا قرار بدهد.

مردم راه شهدا را ادامه بدهند و نگذاریم خون شهیدان پایمال شود

سرکار خانم رقیه قمی مادر شهید رضا قشقایی شهید فناوری هسته ای نیز در مراسمی که پنجشنبه عصر بر سر مزار این شهید برگزار شد درگفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت : مردم راه شهیدان را ادامه بدهند، نگذاریم خون شهدا پایمال شود. از ویژگی های مهم شهید قشقایی، مردم داری و ولایت مداری بود .

بخشی از فرهنگ ایثار و شهادت مرهون خون شهدای هسته ای است

مادر شهید رضا قشقایی شهید فناوری هسته ای گفت: این شهید انسان بسیار خوب و با اخلاق و خانواده دوست و پدر و مادر دوست بود.

وی بیان کرد: ایشان، جوان با اخلاقی بود و از ویژگی های مهم شهید قشقایی، مردم داری و ولایت مداری است، ایشان بسیار رفتار خوبی با دوستان و اطرافیانش داشت.

بخشی از فرهنگ ایثار و شهادت مرهون خون شهدای هسته ای است

خانم قمی عنوان کرد: مردم راه شهیدان را ادامه بدهند، شهدا بسیار فداکاری کرده اند منظورم فقط فرزند خودم نیست، همه باید قدردان خانواده شهدا باشند و با خانواده شهدا همراهی کنند و نگذاریم خون شهدا پایمال بشود.

به گزارش ایرنا، شهید رضا قشقایی فرد متولد ۱۳۵۷ و پرورش یافته شهرستان ری است. وی در خانواده‏ای متدین و سختکوش پرورش یافت. دوران زندگی‏ اش را ابتدا با کارگری آغاز کرد. همزمان با درس و کار، مسئول فرهنگی پایگاه بسیج مسجد محله ‏شان بود و در نهایت کارمند سازمان انرژی اتمی شد.

وی پس از آشنایی با شهید مصطفی احمدی روشن، فصل جدیدی از زندگی‏ اش رقم خورد. رابطه ‏ای که بین او و شهید احمدی روشن بود، هرگز یک رابطه‏ رئیس و مرئوس نبود. آنها خیلی راحت و بی تکلف با هم کار می کردند.

شهید احمدی روشن وقتی رضا قشقایی را به پدرش معرفی کرد، گفت: «من که برادر نداشتم،داداش رضا از این به بعد داداش منه، همون طور که با من راحت هستید، از این به بعد با آقا رضا هم راحت باشید.»

شهید مصطفی احمدی روشن از متفکرین جهاد علمی به همراه شهید قشقایی ساعت ۸:۳۰ صبح ۲۱ دی سال ۱۳۹۰،در سالگرد ترور شهید علیمحمدی دانشمند هسته ای ، به دلیل انفجار ۲ بمب ثانیه‌ای که توسط ۲ نفر موتورسوار به بدنه اتومبیل وی چسبانده شده بود، ترور شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha