۲۴ دی ۱۴۰۱، ۶:۳۶
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84997854
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر نفت سوریه: اشغالگری آمریکا به رنج‌های مردم ما افزوده است

تهران- ایرنا- وزیر نفت سوریه جمعه شب در سخنانی گفت که اشغالگری آمریکا و تحریم‌های غیرقانونی این کشور به رنج‌های مردم ما افزوده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، «بسام طعمه» در سخنانی برای وبینار «صدای جنوب» که از سوی دولت هند برگزار شد، افزود: اشغال بخش‌هایی از خاک سوریه از جمله منابع نفت ما از سوی آمریکا و تحریم‌های غیرقانونی این کشور علیه ملت سوریه موجب رنج زیادی برای مردم کشور ما در تامین نیازهای لازم برای گرم کردن، پخت و پز، کشاورزی و غیره شده است.

طعمه بر چالش های پیش روی سوریه در زمینه انرژی تاکید کرد و گفت که جنگ تروریستی در سوریه باعث کاهش چشمگیر تولید نفت، گاز و برق شده است.

وزیر نفت سوریه همچنین از شرکت‌های هندی خواست تا در پروژه‌های سوریه چه در حوزه اکتشاف نفت و گاز در خشکی و دریا و سرمایه‌گذاری در نفت شیل و چه در انرژی‌های تجدیدپذیر بادی یا خورشیدی مشارکت کنند.

وی تاکید کرد که تامین انرژی در آینده تنها از طریق همکاری نزدیک بین کشورهای دوست خواهد بود.

وزیر نفت سوریه به دعوت همتای هندی خود در این وبینار حضور داشت که در راستای آمادگی این کشور برای میزبانی از اجلاس گروه بیست که ریاست فعلی آن را برعهده دارد، برگزار شده است.

با شکست گروه تروریستی داعش به عنوان بازوی نظامی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، نیروهای آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه کردند.

مناطق تحت اشغال نیروهای آمریکایی و شبه نظامیان موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوریه» (قسد) تحت حمایت آن‌ها در الحسکه و دیگر مناطق شمالی سوریه، همواره شاهد اعتراضات شهروندان سوری به حضور اقدامات تروریستی اشغالگران و شبه نظامیان علیه ساکنان این مناطق است.

دولت سوریه بارها تاکید کرده که این شبه نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند و حضور آنان غیرقانونی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha