۲۴ دی ۱۴۰۱، ۹:۲۲
کد خبرنگار: 1003
کد خبر: 84997963
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ایلام کمترین شیوع کم خونی کودکان را در میان استان های کشور دارد

ایلام - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: کمترین میزان شیوع کم خونی در میان استان های مختلف کشور مربوط به استان ایلام است.

دکتر جاسم محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کم خونی به صورت غلظت هموگلوبین کمتر از ۱۱g/di تعریف می شود.

وی افزود: بررسی کم خونی در کودکان در پایش صورت گرفته نشان می دهد که سیستان و بلوچستان با ۳۱،۶ درصد بیشترین و ایلام با ۱۸،۵ درصد کمترین شیوع کم خونی را در میان استان های مختلف کشور دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: همچنین بیشترین شیوع کم خونی فقر آهن (کمبود توام هموگلوبین و فریتین) نیز در سیستان و بلوچستان و کمترین شیوع نیز متعلق به استان ایلام است.

دکتر محمدی همچنین وضعیت مصرف ویتامین D را در کودکان کشور و استان نامطلوب توصیف کرد و گفت: بطور میانگین ۸۰ درصد کودکان با کمبود این ویتامین مواجه هستند که استان خراسان جنوبی با ۸۸،۸ درصد بالاترین و هرمزگان با ۵۹،۸ درصد کمترین شیوع را دارد و ایلام نیز با ۸۲،۱ درصد جزو استان های با کمبود بالای این ویتامین قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: ویتامین D گروهی از ویتامین‌های محلول در چربی هستند که باعث افزایش میزان جذب کلسیم، فسفات و منیزیم در روده شده و از این طریق، بر رشد و استحکام استخوان‌ها کمک می‌کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام اضافه کرد: افرادیکه به صورت طبیعی در محیط سرشار از آفتاب زندگی می‌کنند، میزان ویتامین دی طبیعی خونشان بین ۴۰ تا ۷۰ (ng/ml) است،

دکتر محمدی گفت: دریافت ویتامین دی کافی از راه رژیم غذایی برای افراد دشوار است، برای پیشگیری از کمبود این ویتامین باید مصرف مکمل ویتامین دی در نظر گرفته شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha