نفت سفید میان هزار و ۷۰۰ خانواده روستایی خراسان‌شمالی توزیع شد 

بجنورد-ایرنا- مسوول روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی خراسان شمالی گفت: توزیع نفت سفید با اعلام افت شدید فشار گاز در برخی نقاط اسفراین آغاز شد و تاکنون هزار و ۷۰۰ خانواده روستایی این فرآورده را دریافت کردند.

علی اصغر برومند روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: توزیع نفت سفید در روستاهای واقع در چهار محور شهرستان اسفراین انجام شده است و برای هر خانواده ۲۰ لیتر نفت سفید توزیع شد.

وی گفت: توزیع نفت سفید در روستاهای مسیر اسدلی و گریوان بجنورد هم که با افت فشار گاز مواجهه هستند از امروز انجام می شود.

مسوول روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی خراسان شمالی با بیان اینکه ذخیره سازی نفت سفید در استان مناسب است گفت: اکنون ۶ میلیون لیتر نفت سفید در استان ذخیره است و مخازن هر ۸۶ نمایندگی فروش در مناطق مختلف پُر است.

ورود محموله سه میلیون لیتری

وی خاطرنشان کرد: به زودی محموله سه میلیون لیتری نفت سفید وارد استان می شود و در صورت نیاز و در زمان افت فشار گاز نسبت به توزیع نفت اقدام می شود.

مصرف گاز خانگی در خراسان شمالی با سرمای زمستانه و برودت هوا افزایش چشمگیری یافته است و این روند فعالیت بسیاری از صنایع استان را کند کرده و نیاز است تا شهروندان در این فصل مصرف این سوخت گرانبها را مدیریت کنند.

اینک مصرف گاز نیروگاه برق سیکل ترکیبی شیروان، سیمان بجنورد، پتروشیمی، صنایع دیگر و سایر صنایع و واحد های تویلدی استان محدود و بعضا قطع شده است که این امر با دستور دیسپچینگ ملی گاز ایران و از طریق مراجع ذیصلاح کنترل و اعمال می شود.

اداره کل هواشناسی استان خراسان شمالی کاهش ۲۴ درجه ای دمای هوا را در سردترین ساعات پیش بینی کرده است که در شبانه روز گذشته برخی از مناطق استان دما به زیر ۲۴ درجه سانتیگراد نیز رسید.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر در شمال شرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha