برقراری خدمات عمومی در گلستان با وجود سرما و یخبندان

گرگان - ایرنا - سرمای هوای این روزهای گلستان، مدیران استان را برای صرفه‌جویی در مصرف گاز وادار به اعلام دورکاری ادارات و مدارس کرد اما با وجود محدودیت فعالیت ادارات، همه خدمات مورد نیاز بخش‌های مختلف درمان، حمل و نقل، آموزش ، انتظامی و بانک‌ها بدون مشکل در دسترس شهروندان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، ظهر دوشنبه گذشته مجموعه مدیریتی گلستان تصمیم گرفت برای مدیریت مصرف انرژی و جلوگیری از کاهش فشار گاز ناشی از افزایش مصرف مشترکان پس از بارش برف و سرمای روزهای اوایل هفته قبل، ادارات را تعطیل کرده و مراکز آموزشی را غیر حضوری کنند.

در ادامه و به توصیه شرکت گاز گلستان اعلام محدودیت در فعالیت ادارات و مدارس برای شنبه و یکشنبه هم تمدید شد تا با کاهش مصرف ناشی از تعطیلی مدارس و ادارات، گاز کافی برای مشترکان خانگی در دسترس قرار داشته باشد.

به رغم سختی و تنگناهای موجود ناشی از تعطیلی ادارات و نهادها، تمام تمهیدات لازم برای ارائه خدمات حداکثری برای شهروندان و ساکنان گلستان پیش بینی شده است.

پخت و تامین نان به عنوان قوت غالب مردم بدون وقفه در خبازی‌های گلستان ادامه دارد و حتی نانوایی‌ها فانتزی به ارائه خدمت مشغول هستند.

به رغم برودت دما به محدوده منفی ۱۰ درجه در گرگان خدمات ریلی و فرودگاهی گلستان همچنان برقرار است و تردد و جابجایی مسافران علاوه بر اتوبوس، مینی‌بوس و تاکسی‌های خطی، از طریق قطار و هواپیما هم ادامه دارد.

همچنین مراکز انتظامی و کلانتری ها دایر بوده و در حوزه های قضایی، قضات و دادیاران کشیک پیش بینی شده و خدمات مربوط به تحصیل و آموزش دانش آموزان و دانشجویانی که امتحانات نهایی و سراسری دارند برقرار است.

بر اساس بخشنامه استانداری گلستان، دانشگاه های این استان می توانند روز و ساعت امتحانات غیر سراسری خود را بر اساس صلاحدید خود تغییر دهند تا مشکلی در تحصیل دانشجویان رخ ندهد.

بانک ها و مراکز و موسسات مالی هم بر اساس بخشنامه های داخلی به صورت کشیک در شهرهای مختلف گلستان در حال خدمت رسانی هستند تا خدمات مورد نیاز مردم اگر چه با اندکی محدودیت اما بدون وقفه در اختیار آنان قرار بگیرد.

به رغم سرمای شدید هوا ، خدمات شهری مانند رفت و روب شهری، جمع اوری و انتقال زباله به ویژه در شهرهای بزرگ گلستان بی وقفه ادامه دارد.

هرچند به طور موقت جایگاه های سوخت گاز طبیعی با هدف همکاری در تامین گاز مشترکان خانگی از مدار خارج شدند اما تمام پمپ بنزین های گلستان با سهمیه بیشتر به رانندگان خدمت می دهند.

با تلاش راهداران، پلیس راه و مجموعه هلال احمر تردد و رفت آمد خودرو ها در محورهای کوهستانی با نظارت پلیس ادامه دارد و مسیرهای روستایی و جاده های منتهی به ییلاقات گلستان مانند روستای زیارت و دهنه‌های محمدآباد و زرین گل و دیگر مناطق برای رفت و امد بومیان مشکلی ندارند.

بخش زیادی از پزشکان متخصص هم در بخش غیردولتی و حتی دولتی بر اساس برنامه از قبل تنظیم شده بیماران را ویزیت و درمان می کنند.

مدیرکل مدیریت بحران گلستان گفت: برای کمک به تامین سوخت مورد نیاز مشترکان خانگی، گاز جایگاه‌های سی‌ان‌جی و صنایع غیراولویت‌دار قطع‌شده و برخی واحدهای تولیدی مانند مرغداری و گلخانه‌ها به استفاده از سوخت جایگزین تشویق شدند.

وی بیان کرد: همچنین گاز برخی واحدهای نانوایی که به سوخت جایگزین مجهز هستند در صورت نبود مشکل برای فعالیت قطع خواهد شد.

استاندار گلستان هم گفت: مصرف گاز به علت برودت دما در سراسر کشور افزایش محسوسی داشت به طوری که اهالی ۲۸ استان کشور دمای زیر صفر درجه را تجربه کردند.

علی‌محمد زنگانه اظهار کرد: برای مدیریت مصرف گاز و جلوگیری از قطع گاز مشترکان خانگی ضرورت دارد تا همراهی مردم گلستان برای صرفه جویی بیشتر شود.

وی افزود: در این شرایط خدمات بهداشت و درمان ، حوزه های مختلف راه ، آموزش و خدمات شهری و بانک‌ها در گلستان همچنان جاری است.

گلستان با ۲ میلیون نفر جمعیت از استان های پرمصرف انرژی گاز در منازل کشور محسوب می شود.

از آن جایی که لوله گاز مورد استفاده گلستان بیشترین فاصله را از منابع گازی کشور دارد ، جریان مصرف گاز این خطه شمالی همواره با فراگیری برف و باران و سرمای زیر صفر درجه در مناطق مختلف کشور تحت شعاع قرار می گیرد و به همین دلیل برقراری توازن در مصرف و تولید این انرژی ضروری است.

طبق پیش بینی هواشناسی برودت هوا حداقل تا ۴۸ساعت آینده در گلستان ماندگار است و کمینه دما در برخی شهرهای ‌کوهپیایه ای همچنان زیرصفر است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha