رئیس پنتاگون و فرمانده ارتش پاکستان درباره تعاملات دفاعی گفت‌وگو کردند

تهران- ایرنا - وزیر دفاع آمریکا طی تماس تلفنی با فرمانده ارتش پاکستان پیرامون گسترش تعاملات دفاعی میان دو کشور گفت‌وگو کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از رسانه‌های پاکستانی، رایزنی وزیر پنتاگون با نفر اول نیروهای مسلح پاکستان درحالی است که اواخر آذرماه امسال فرمانده نیروهای نظامی ایالات متحده در خاورمیانه (سنتکام) برای دومین بار طی چهار ماه اخیر به پاکستان سفر کرد.

پنتاگون اعلام کرد: «لوید اوستن» طی گفت‌وگو با ژنرال «سید عاصم منیر» انتصاب وی به عنوان فرمانده جدید ارتش پاکستان را تبریک و بر آنچه عزم واشنگتن برای تقویت مشارکت دفاعی با اسلام‌آباد عنوان شده، تاکید کرد.

ژنرال اوستن مدعی شد ‌که اسلام‌آباد و واشنگتن از مشارکت درازمدت دفاعی برخوردارند و ایالات متحده مصمم به همکاری نزدیک با رهبری جدید ارتش پاکستان است.

این درحالی است که اواخر آذرماه امسال ژنرال «مایکل اریک کوریلا» فرمانده سنتکام آمریکا در راس یک هیات بلندپایه نظامی آمریکایی در شهر راولپندی با ژنرال «سید عاصم منیر» فرمانده جدید ارتش پاکستان دیدار کرد. این بازدید چند روز پس از تغییر رهبری نیروهای مسلح پاکستان صورت گرفت.

این دومین سفر فرمانده نیروهای نظامی ایالات متحده در خاورمیانه (سنتکام) به پاکستان طی چهار ماه اخیر محسوب می‌شود. این ژنرال آمریکایی و هیات همراه خود با سفر به منطقه مرزی پاکستان و افغانستان از اوضاع امنیتی و تحولات پیرامون آن مطلع شدند.

وزیر امور خارجه پاکستان که اخیرا به واشنگتن سفر کرده است طی دیدار با دو سناتور ارشد در سنای آمریکا، خبر از آمادگی واشنگتن برای تامین مالی جهت تقویت امنیت مرزهای پاکستان با افغانستان خبر داد.

سناتور باب منندز و سناتور لندسی گراهام مدعی شدند که آمریکا در بودجه ۲۰۲۳ خود کمک مالی به پاکستان برای مدیریت بهتر مرزهای خود با افغانستان را در نظر گرفته و آماده ارائه این کمک به اسلام‌آباد است.

این درحالی است که وزیر دفاع پاکستان در واکنش به پیشنهاد طرف آمریکایی برای کمک به مبارزه با چالش تروریسم به ویژه موج اخیر حملات در پاکستان، گفت که آیا آمریکا توانسته که در افغانستان تروریسم و خشونت طلبی را از بین ببرد که اکنون پیشنهاد کمک به پاکستان را می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha