۲۴ دی ۱۴۰۱، ۱۳:۲۴
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 84998309
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بهره مندی بیش از۳۷ هزار بانوی خوزستانی از آموزش های مهارتی

اهواز- ایرنا- مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان گفت:بیش از ۳۷ هزار بانوی خوزستانی از ابتدای امسال تاکنون دوره آموزش مهارتی را در مراکز دولتی و آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای فرا گرفتند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی این اداره کل شهرام ملایی هزاروندی شنبه افزود: ۲۷ هزار و۴۷۵ نفر از بانوان خوزستانی در بخش خصوصی و ۹ هزارو۶۸۹ نفر نیز در مراکز ثابت دولتی در حوزه صنعت، خدمات، کشاورزی،فرهنگ وصنایع دستی آموزش دیدند.

وی اظهارداشت: ارتقا مهارت های شغلی، توانمند سازی مهارتی وایجاد زمینه کارآفرینی واشتغال بانوان متناسب با بازار کار از موارد مهم آموزش مهارت به جامعه زنان است.

ملایی هزاروندی بیان کرد:آموزش زنان دارای اثر بخشی اجتماعی، اقتصادی و شخصی می باشد که ازآن جمله می توان به سلامت شخصی و خانوادگی، توانمند سازی زنان، آمادگی برای مشارکت در فعالیت های اقتصادی ، اشتغال و کمک به اقتصاد ومعیشت خانواده اشاره کرد.

وی افزود: هشت مرکز آموزش دولتی و ۶۳۷ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای ویژه بانوان در راستای توانمندسازی زنان مهارت جوی استان خوزستان فعالیت دارند.

علاوه بر مراکزی که خاص بانوان هستند تعداد ۱۲ مرکز در بخش دولتی و تعداد ۱۶۸ آموزشگاه آزاد فنی وحرفه ای در بخش خصوصی به صورت دو منظوره برای توانمندسازی زنان و مردان در خوزستان فعالیت آموزشی دارند.

از ابتدای امسال تاکنون ۷۱ هزار و ۵۹۵ نفر در استان خوزستان از آموزش های مهارتی ، فنی وحرفه ای در بخش دولتی و غیر دولتی بهره مند شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha