۲۴ دی ۱۴۰۱، ۱۶:۰۳
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 84998466
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 دستگیری کلاهبردار ۲۳۰ میلیارد ریالی و چند خبر انتظامی از اصفهان

اصفهان - ایرنا - دستگیری کلاهبردار ۲۳۰ میلیارد ریالی و سارقان باغ‌های آران و بیدگل و شاهین شهر، کشف کُلت جنگی در اصفهان و انهدام باند مسافرنماهای زورگیر در خمینی شهر از جمله اخبار انتظامی روز شنبه این استان است.

به گزارش ایرنا و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان، جانشین فرمانده انتظامی استان از دستگیری فردی که پس از کلاهبرداری ۲۳۰ میلیارد ریالی به یکی از شهرهای جنوبی کشور متواری شده بود، خبر داد.

سردار محمدرضا هاشمی فر افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان اردستان پس از اطلاع از گریز فردی کلاهبردار به سمت شهرهای جنوبی کشور ، شناسایی و دستگیری او را در دستور کار خود قرار دادند .

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی به همراه ماموران پلیس راه فرماندهی انتظامی اردستان حین کنترل خودروهای عبوری در محور مواصلاتی شهرستان به یکدستگاه خودروی سواری تیبا که بصورت غیرعادی و با سرعت غیرمجاز رانندگی می کرد مشکوک شدند و بلافاصله آن را متوقف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: پس از بررسی ها و استعلامات صورت گرفته مشخص شد خودروی متوقف شده دارای ۲ فقره دستور توقیف بوده و راننده نیز همان فرد کلاهبردار متواری است که بسرعت دستگیر شد و به یگان انتظامی انتقال یافت.

سردار هاشمی فر خاطرنشان کرد: متهم در تحقیقات صورت گرفته هنگامی که با مدارک و مستندات پلیس مواجه شد لب به اعتراف گشود و به کلاهبرداری ۲۳۰ میلیارد ریالی اقرار کرد که وی برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

دستگیری سارقان باغ های آران و بیدگل

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان از دستگیری ۲ سارق باغ های آران و بیدگل در عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان و اعتراف متهمان به ۱۴ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ حسین تُرکیان بیان داشت: در پی شکایت تعدادی از باغداران شهرستان آران و بیدگل مبنی بر سرقت اموال و تجهیزات از باغ های آنها، موضوع توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان تحت پیگیری قرار گرفت.

وی اظهار داشت: کارآگاهان پس از بررسی محل های وقوع سرقت و جمع آوری آثار و ادله لازم، در نهایت رد پای ۲ سارق سابقه دار را در این سرقت ها بدست آورده و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در یک عملیات ضربتی آنها را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان افزود: متهمان به ۱۴ فقره سرقت از باغ های شهرستان اقرار کردند که در این باره تمام مالباختگان شناسایی و با تنظیم شکایت آنان متهمان تحویل مرجع قضائی شدند.

دستگیری سارق اموال باغ‌ها و زمین های کشاورزی در شاهین شهر

فرمانده انتظامی شاهین شهر و میمه از دستگیری سارق اموال و تجهیزات باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی در بخش مرکزی شهرستان در عملیات ماموان این فرماندهی و اعتراف متهم به ۱۲ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ بهزاد ثابت راسخ‌ گفت: در پی شکایت چند نفر از باغداران و کشاورزان در شهرهای "گَز" و "گُرگاب" مبنی بر سرقت اموال آنان از داخل باغ ها و زمین های کشاورزی آنها، رسیدگی به این موضوع بصورت ویژه در دستور کار ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پس از حضور در محل های وقوع سرقت و جمع آوری سرنخ های موجود موفق شدند هویت فردی که در این سرقت ها دست داشت را بدست آورده و مخفیگاه او را در یکی از محلات شهر "گُرگاب" شناسایی و دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شاهین شهر و میمه تصریح کرد: این سارق در ساعاتی که باغداران و کشاورزان در محل نبودند با استفاده از یک قیچی مخصوص قفل درب اتاقک های باغات را شکسته و تجهیزات کشاورزی و اموال موجود در آن را به سرقت می‌بُرد.

سرهنگ ثابت راسخ با اشاره به کشف بیش از ۸۰۰ میلیون ریال اموال مسروقه در بازرسی از مخفیگاه سارق خاطرنشان کرد: متهم به ۱۲ فقره سرقت از اموال باغداران و کشاورزان اقرار کرد که در این باره، پرونده تشکیل و متهم برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

کشف کلت جنگی در اصفهان

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از کشف یک قبضه کلت جنگی به همراه دو تیغه خشاب و ۱۵ عدد فشنگ جنگی در بازرسی از ۲ نفر که در حال پرسه زدن در مقابل یک مغازه طلافروشی بودند، خبر داد.

سرهنگ‌ حسین بساطی بیان داشت: در پی تماس تلفنی یکی از شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر اینکه ۲ نفر بصورت مشکوک در حال پرسه زندن در اطراف یک مغازه طلافروشی هستند موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۲۱ فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران بلافاصله به محل اعزام و با مشاهده این افراد در یک عملیات ضربتی آنها را دستگیر و در بازرسی بدنی از آنان یک قبضه کُلت جنگی به همراه دو تیغه خشاب و ۱۵ عدد فشنگ جنگی، ۶ عدد دستبند پلاستیکی، یک قبضه چاقو، یک عدد شوکر برقی و ۲ جفت دستکش را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با بیان‌اینکه متهمان قصد سرقت از مغازه طلافروشی را داشتند، اظهار داشت: متهمان به کلانتری منتقل و بمنظور تکمیل تحقیقات تحویل پلیس آگاهی استان شدند.

انهدام باند مسافرنماهای زورگیر در خمینی شهر

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از دستگیری اعضای باند سه نفره ای که با تهدید سلاح سرد خودروی شهروندان را به سرقت می‌بُردند، در عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ غلامرضا براتی افزود: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه اعضای باندی سه نفره با تهدید سلاح سرد خودروی آنها را سرقت کردند، موضوع دستگیری این افراد در دستور کار ویژه کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان خمینی شهر قرار گرفت .

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد سارقان در ساعات مختلف شبانه‌روز با عنوان مسافر سوار خودروی مال باختگان شده و پس از هدایت رانندگان به مناطق خارج از شهر یا خلوت درون شهر با تهدید سلاح سرد اقدام به سرقت خودروی آنها می کردند.

فرمانده انتظامی خمینی شهر افزود: مأموران پلیس آگاهی با انجام تحقیقات گسترده و اقدامات پلیسی درنهایت هویت متهمان را که سابقه‌دار بودند شناسایی و در یک اقدام هماهنگ، آنها را دستگیر کردند و به پلیس آگاهی شهرستان خمینی شهر انتقال دادند

سرهنگ براتی خاطرنشان کرد: متهمان در تحقیقات صورت گرفته هنگام مواجهه با مستندات محکم پلیس به ارتکاب سرقت‌های متعدد به عُنف و زورگیری خودرو اعتراف کردند که پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha