۲۴ دی ۱۴۰۱، ۲۳:۰۷
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 84998812
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اشتهای سیری‌ناپذیر زلنسکی برای تسلیحات غربی/اوکراین باز هم سلاح خواست

تهران- ایرنا- ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین بار دیگر از شرکای غربی خود خواست تا برای مقابله با روسیه سلاح‌های بیشتری در اختیار کشورش قرار دهند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، زلنسکی شنبه شب در یک پیام ویدیویی گفت: برای مقابله با این [حملات روسیه] به چه چیزی نیاز است؟ به تسلیحاتی که در زاغه‌های شرکای ماست و سربازان ما بشدت منتظر آنها هستند.

وی افزود: تمام دنیا می‌داند که چگونه و با چه چیزی کسانی را که بذر مرگ می‌کارند، متوقف کند. از همه کسانی که به ما کمک می‌کنند، تشکر می‌کنم.

روزنامه لو فیگارو شنبه گزارش داد که زلنسکی در هفته‌های اخیر به صورت مستمر کشورهای غربی را برای تحویل تجهیزات پیشرفته به کی‌یف تحت فشار قرار داده است.

بر اساس این گزارش، اوکراین به تازگی تخمین زده است که برای آزادسازی قلمرو خود به حدود ۳۰۰ تانک غربی نیاز دارد.

در تازه‌ترین مورد، رسانه‌های بریتانیایی گزارش دادند که این کشور در آستانه اعزام یک اسکادران از تانک‌های رزمی چلنجر ۲ به اوکراین است.

سفارت روسیه در لندن در بیانیه‌ای درباره ارسال تانک‌های چلنجر۲ انگلیس به اوکراین هشدار داد و آن را موجب طولانی شدن جنگ خواند.

در بیانیه سفارت روسیه آمده است: آوردن تانک‌ها به میدان جنگ به جای پایان دادن به خصومت‌ها، تنها به تشدید جنگ و تلفات بیشتر از جمله غیرنظامیان کمک می‌کند. البته به نظر می‌رسد اهداف لندن هم در طولانی کردن جنگ باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha