طاهره زحمتکش روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: راه اندازی سامانه شهید محمودوند ویژه شناسایی، جذب و نگهداشت دانشآموزان بازمانده از تحصیل یکی از اقدامات ارزشمند وزارت آموزش و پرورش طی چند سال اخیر است.
وی اظهار داشت: در سامانه شهید محمودوند برای هر چند دانش آموز یک نفر پیگیری کننده امور این افراد تعریف شده که بعد از بررسی و رصد چهره به چهره، مستنداتی از شرایط دانش آموز به این سامانه ارائه و مدارک موجود را بارگذاری می کند که در نهایت اداره کل آموزش و پرورش هر استان باید مدارک بارگذاری شده را تایید کند.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان اظهار داشت: مشکلات بر سر راه دانش آموز در صورت مهاجرت نکردن، در قید حیات بودن و دارا بودن شرایط تحصیل، توسط آموزش و پرورش رفع و دانش آموز به تحصیل بازگردانده می شود.
وی تصریح کرد: در شورای معاونان آموزش و پرورش کرمان مصوب شده ۲ پایگاه تقویت درسی دانش آموزان بازمانده از تحصیل در این استان راه اندازی و این افراد ثبت نام شوند تا عقب ماندگی تحصیلی آنها به صورت فوق برنامه جبران شود و به چرخه آموزش برگردند.
زحمتکش با تاکید بر اینکه کتاب های درسی به صورت رایگان در اختیار دانش آموزان بازمانده از تحصیل قرار می گیرد تصریح کرد: تمام تلاش آموزش و پرورش بر این است که دانش آموزان بازمانده از تحصیل جذب شوند.
وی با اشاره به حضور حدود ۱۴ هزار دانش آموز اتباع در مقطع ابتدایی استان کرمان گفت: کمبود فضای آموزشی در استان کرمان بیداد می کند.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش کرمان گفت: حدود ۶۰۰ مدرسه مقطع ابتدایی این استان زیر پنج دانش آموز، ۷۲ مدرسه زیر ۲ دانش آموز و ۶۳ مدرسه با وجود یک دانش آموز اداره می شود.
وی ادامه داد: اما در برخی شهرها مانند کرمان و رفسنجان کلاس های درس با بیش از ۴۰ دانش آموز فعالیت می کنند لذا در محاسبه نرم تراکم جمعیت دانش آموزی مدارس با جمعیت اندک دانش آموز نیز محاسبه می شود که آمار دقیق و درستی به ما نمی دهد.
وی تاکید کرد: عدد نرم تراکم سرانه دانش آموزی در کلاس های دبستان استان کرمان بالای ۳۰ اعلام می شود در حالی که بیشتر از این مقدار است.
وی گفت: بیش از دوسوم مدارس استان کرمان به صورت چند پایه اداره می شوند یعنی یک معلم باید در چند پایه تدریس کند.
نظر شما