کارشناس هواشناسی: دمای هوا در هرمزگان رو به افزایش است

بندرعباس - ایرنا - کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: هوای سرد تا پایان امروز مهمان هرمزگانی‌ها خواهد ماند و از روز دوشنبه تا روز چهارشنبه با افزایش ابرناکی، دما بین ۲ تا چهار درجه افزایش پیدا می‌کند.

علی مرادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این شرایط با ورود سامانه بارشی جدید در روزهای پایان هفته تغییر کرده و در صورت بارندگی مجدد شاهد کاهش در پس از این رخداد طبیعی خواهیم شد.

وی ادامه داد: توصیه می‌کنیم با توجه به ماندگاری هوای سرد در روز جاری به خصوص در مناطق شمالی و مناطق مرتفع تمهیدهای لازم برای محافظت از محصولات کشاورزی در برابر باد و کاهش دما به‌کار گرفته شود.

وی اضافه کرد:‌ هرمزگان امروز یکشنبه ۲۵ دی‌ماه متاثر از فعالیت سامانه پرفشار سرد و وزش بادهای نسبتاً شدید شمال شرقی قرار خواهد داشت و در مناطق شرقی و مرکزی استان همچنین تنگه هرمز، نقاطی از دریای عمان و شرق خلیج فارس وزش بادهای نسبتاً شدید شمال شرقی پیش بینی می شود.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان بیان کرد: آب‌های تنگه هرمز، نقاطی از دریای عمان و شرق خلیج فارس نیز مواج خواهد شد و بیشینه سرعت باد به بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به محدوده ۱۵۰ سانتیمتر خواهد رسید که از ساعات بعدازظهر از سرعت وزش باد کاسته خواهد شد.

مرادی تصریح کرد: توصیه می شود ضمن جلوگیری از تردد شناورهای سبک، صیادی و تفریحی، تمهیدات لازم جهت تردد ایمن سایر شناورها به کار گرفته شود و در روز دوشنبه ۲۶ دی ماه در ساعات بعدازظهر در جزایر خلیج فارس وزش باد سطحی شمال غربی پیش بینی شده است که شرایط برای ترددهای دریایی مناسب پیش بینی شده است.

وی گفت: برای روز سه شنبه ۲۷ دی ماه در تنگه هرمز افزایش باد شمال شرقی و چهارشنبه ۲۸ دی ماه در خلیج فارس وزش بادهای نسبتا شدید شمال غربی و مواج شدن دریا را باید انتظار داشت.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان بیان کرد: از ساعات شب چهارشنبه ۲۸ دی ماه و پنج شنبه ۲۹ دی ماه وزش بادهای نسبتا شدید شمال شرقی در تنگه هرمز، شرق خلیج فارس و نقاطی از دریای عمان سبب مواج شدن دریا خواهد شد.

مرادی یادآور شد: از اواخر وقت دوشنبه ۲۶ دی ماه و اوایل روز سه شنبه ۲۷ دی ماه، یک سامانه بارشی از غرب استان وارد خواهد شد و تا ساعات ظهر روز چهارشنبه ۲۸ دی ماه در استان فعالیت خواهد داشت و تمامی مناطق استان را دربر خواهد گرفت.

وی بیان کرد: این سامانه سبب رگبار باران، رعدوبرق و افزایش لحظه ای سرعت باد خواهد شد و از ساعات بعدازظهر روز چهارشنبه از مناطق شرقی استان خارج می‌شود و احتمال تقویت این سامانه بارشی طی روز سه شنبه ۲۷ دی ماه در برخی مناطق غربی، شمالی و شرقی استان وجود دارد.

وی توصیه کرد: افراد از قرار گرفتن در حریم رودخانه های فصلی و صعود به ارتفاعات در این مناطق خودداری کنند.