۲۵ دی ۱۴۰۱، ۱۰:۱۹
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84998973
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۵۰ هزار لیتر نفت سفید در روستاهای اسفراین توزیع شد

بجنورد-ایرنا- فرماندار اسفراین در خراسان شمالی گفت: ۵۰ هزار لیتر نفت سفید بدلیل تداوم سرما و افت فشار گاز در ۳۰ روستای این شهرستان به عنوان سوخت جایگزین توزیع شد.

مسلم نوری روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ خانوار روستایی در این شهرستان از نفت سفید بهره مند شدند و هر خانوار ۲۰ لیتر از این سوخت را دریافت کردند.

وی تصریح کرد: ذخیره نفت سفید در این شهرستان مناسب است و نگرانی در تامین این فرآورده وجود ندارد و در زمان قطعی گاز، سوخت جایگزین در اختیار مردم قرار می گیرد اما از شهروندان درخواست می شود با مدیریت و صرفه جویی در مصرف گاز به جلوگیری از قطعی آن کمک کنند.

فرماندار اسفراین خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون با قطعی گاز روبه رو نبودیم اما شرایط بسیار شکننده و بحرانی است و قطعی گاز محتمل است.

وی گفت: در صورتی که همراهی و صرفه جویی در مصرف نباشد، قطعی گاز رخ خواهد داد، از این رو نیاز است تا شهروندان در این باره کمک کنند تا از بحران گذر کنیم.

قطعی گاز در اسفراین بدلیل ورود ناخالصی

نوری درباره قطعی گاز اسفراین در شب گذشته اظهار کرد: گاز ۱۰۰ مشترک در این شهر قطع شد که علت آن کاهش فشار گاز نبود بلکه ورود ناخالصی سبب این قطعی شده بود.

وی افزود: ماموران گاز با حضور در محل منازل نسبت به رفع ایرد ناشی از ناخالصی اقدام کردند و گاز این مشترکان در مدار قرار گرفت و اکنون مشکلی در این باره وجود ندارد.

فرماندار اسفراین گفت: خط قرمز ما تامین گاز بخش خانگی است و در این زمینه مصرف گاز در صنایع به صفر رسیده و تمامی جایگاه های سی.ان.جی تعطیل شده است تا از قطعی گاز بخش خانگی جلوگیری شود.

وی ادامه داد: از مردم انتظار می رود با مدیریت مصرف و صرفه جویی ما را در تامین گاز یاری کنند.

مصرف گاز خانگی در خراسان شمالی با سرمای زمستانه و برودت هوا افزایش چشمگیری یافته است و این روند فعالیت بسیاری از صنایع استان را کند کرده و نیاز است تا شهروندان در این فصل مصرف این سوخت گرانبها را مدیریت کنند.

اینک مصرف گاز نیروگاه برق سیکل ترکیبی شیروان، سیمان بجنورد، پتروشیمی، صنایع دیگر و سایر صنایع و واحد های تویلدی استان محدود و بعضا قطع شده است که این امر با دستور دیسپچینگ ملی گاز ایران و از طریق مراجع ذیصلاح کنترل و اعمال می شود.

اداره کل هواشناسی استان خراسان شمالی کاهش ۲۴ درجه ای دمای هوا را در سردترین ساعات پیش بینی کرده است که در شبانه روز گذشته برخی از مناطق استان دما به زیر ۲۴ درجه سانتیگراد نیز رسید.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر در شمال شرق کشور واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha