مدیریت مصرف گاز در مراکز گردشگری خراسان رضوی نظارت می‌شود

مشهد- ایرنا- مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: مدیریت مصرف گاز و انرژی در کلیه تاسیسات و مجموعه‌های گردشگری استان با انجام دستورالعمل‌های مربوطه در حال اجرا است.

سید جواد موسوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به سرمای بی‌سابقه و برودت هوا در مشهد و استان خراسان رضوی افزود: در راستای جلوگیری از مصرف غیر ضرور و کاهش و کنترل مصرف انرژی از ابتدای شروع سرما، دستورالعمل‌هایی برای واحدهای اقامتی و سایر تاسیسات گردشگری تعیین و اجرا شده است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال فعالیت بخش های غیر ضرور از جمله استخرها در واحدهای اقامتی متوقف و در عین ارائه خدمات و میزبانی شایسته اقدامات مشابه دیگری انجام شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از جمله دستورالعمل های در حال اجرا را کاهش مصرف برق و گاز در کلیه فضاهای اقامتی و پذیرایی دانست و ادامه داد: کلیه فضاهای ورزشی، آبی و بخش های تفریحی در هتل ها تعطیل و استفاده از حداکثر یک سالن جهت پذیرایی وعده های غذایی صبحانه،نهار و شام در نظر گرفته شده است.

موسوی بیان کرد: پذیرش مجالس و میهمانی ها در این مراکز تا پایان هفته جاری ممنوع است، همچنین عدم استفاده از آلاچیق و گرماتاب و پنلهای گرمایشی در فضاهای باز و در صورت امکان جایگزینی مشعل گازوئیلی به جای مشعل گازی نیز مورد تاکید است.

وی گفت: تنظیم دمای فضای های اقامتی بین ۱۸ الی ۲۱ درجه سانتی گراد،پیشنهاد تعطیلی مراکز اقامتی دولتی در صورت امکان و تجمیع کلیه مهمانان در حداقل طبقات و خالی نمودن طبقات اضافی و خارج از سرویس نمودن آنها و استفاده حداقلی از ظرفیت آسانسورها از دیگر تمهیدات اتخاذ شده در این زمینه است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات مشترک با شرکت گاز خراسان رضوی گفت: خوشبختانه همراهی و همکاری تاسیسات گردشگری به خصوص واحدهای اقامتی در این زمینه شایسته تقدیر است.

استان خراسان رضوی با برخورداری از افزون بر ۲ هزار و ۲۰۰ واحد تاسیسات گردشگری، رتبه نخست کشور را در این زمینه داراست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha