سردی هوا ساعت کاری مراکز سرپناهی خراسان رضوی را تغییر داد

مشهد-ایرنا- معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: ساعت کاری مراکز سرپناهی استان که میزبان کارتن‌خوابها و معتادان متجاهر هستند با توجه به برودت هوای پیش بینی شده در مشهد و استان افزایش یافت.

غلامحسین دلبری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به موج جدید سرما و بارش و هشدار اداره کل هواشناسی مبنی بر برودت هوای شبانه، ساعت ارائه خدمات با هدف بهبود خدمات و جلوگیری از آثار و پیامد سرما به جامعه هدف افزایش یافت.

وی ادامه داد: تا قبل از این ساعت ورود و خروج مراجعه کنندگان به این مراکز به ترتیب چهار بعد از ظهر و هشت صبح بوده است که ساعت ارائه خدمات از امروز دوشنبه نوزدهم دی ماه به چهار بعد از ظهر و ۱۰ صبح افزایش می‌یابد.

معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: پنج مرکز سرپناهی (شلتر) در این استان میزبان کارتن‌خوابها و معتادان متجاهر در مشهد و سبزوار فعال است که چهار مرکز در مشهد و یک مرکز در شهرستان سبزوار فعالیت دارد که با مراجعه اختیاری به معتادان متجاهر و کارتن خواب خدمات اسکان می دهند.

دلبری افزود: در این مراکز با ارائه خدمات بهداشتی و تغذیه‌ای به معتادان از بروز مشکلات بیشتر برای آنها جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: ارائه خدمات بهداشتی، غذای گرم، بسته‌های خودمراقبتی، توزیع لباس و نیز ارائه آموزش در حوزه‌های مختلف از جمله خدمات این مراکز به مراجعه‌کنندگان است.

وی اضافه کرد: هر مرکز سرپناهی به تعداد ۳۰ نفر ظرفیت دارد که حداقل هر شب ۱۵۰ نفر در این مراکز با نظارت بهزیستی مراجعه و خدمات دریافت می‌کنند.

گفتنی است علاوه بر مراکز بهزیستی، گرمخانه‌های شهرداری مشهد نیز میزبان مراجعه‌کنندگان برای اقامت شبانه هستند.

بیش از ۳۵۰ هزار نفر در حال حاضر در خراسان رضوی تحت پوشش و حمایت اداره کل بهزیستی خراسان رضوی قرار دارند.

با فعالیت سامانه بارشی جدید از پایان هفته جاری طبق پیش بینی اداره کل هواشناسی استان خراسان رضوی شاهد سرمای هوا و بارش نزولات آسمانی و برودت بالای شبانه هستیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha