۲۶ دی ۱۴۰۱، ۸:۴۷
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 84999384
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۹ درصد صنایع ایلام گازسوز هستند

۲۶ دی ۱۴۰۱، ۸:۴۷
کد خبر: 84999384
۹۹ درصد صنایع ایلام گازسوز هستند

ایلام - ایرنا - سرپرست حفاظت محیط زیست ایلام گفت: ۹۹ درصد صنایع استان گاز سوز هستند و هیچ گونه مازوتی در این صنایع استفاده نمی شود.

علیرضا محمدی روز دوشنبه با حضور در خبرگزاری ایرنا به مناسبت هفته هوای پاک اظهار داشت: صنایع و شهرک های صنعتی به همت شرکت گاز استان دارای سوخت گاز هستند و در این زمینه استان مشکلی ندارد.

وی افزود: اما پرونده واحدهای آلاینده ایی چون پتروشیمی و پالایشگاه ایلام به علت عدم تکمیل چرخه فعالیت به عنوان صنایع آلاینده در دست اقدام و در مراجع ذی صلاح مفتوح است.

سرپرست حفاظت محیط زیست ایلام تاکید کرد: تصفیه خانه شرکت پتروشیمی مورد تایید کارشناسان محیط زیست نیست و همچنان این شرکت به عنوان یک واحد آلاینده شناخته می شود.

محمدی ادامه داد: باتوجه به عدم تکمیل زنجیره تولید شرکت های پتروشیمی و پالایشگاه، حجم زیادی از فلر توسط پالایشگاه سوزانده می شود، در صورتیکه این فلر باید به عنوان خوراک پتروشیمی مصرف شود.

وی یادآور شد: در شهرستان دهلران هرچند هنوز طرح ان جی ال پالایشگاه احداث نشده است اما به عنوان پایلوت یک شرکت کوچک حدود ۳۰ درصد از فلر پالایشگاه دهلران را گرفته و به خوراک پتروشیمی تبدیل می کند.

سرپرست حفاظت محیط زیست ایلام تاکید کرد: تمام روند فعالیت واحدهای صنعتی به ویژه صنایع آلاینده ای چون پتروشیمی، پالایشگاه و سیمان به صورت لحظه ای پایش می شود، اما نکته حائز اهمیت اینکه در زمان احداث این واحدهای بزرگ در نزدیکی مناطق مسکونی ارزیابی زیست محیطی نشده و اکنون به معضل مهم زیستی برای این مناطق تبدیل شده اند.

محمدی اضافه کرد: هنگام مطالعه و طراحی ایجاد یک طرح صنعتی باید تمام پیوست ها و ملاحظات زیست محیطی پروژه رعایت شود تا در همچون صنایعی چون پتروشیمی و پالایشگاه به یک صنعت چالش زای زیستی تبدیل نشوند.

وی اظهار داشت: اداره کل حفاظت محیط زیست مانع توسعه و پیشرفت سرزمینی نیست، بلکه به عنوان مشاور و ناظر زیست محیطی پروژه هاست و به پروژه های فاقد پیوست های زیست محیطی مجوز فعالیت داده نمی شود ، طرح ها باید بر اساس سند آمایش سرزمین و رعایت جامع ملاحظات زیستی بررسی و طراحی شوند.

سرپرست حفاظت محیط زیست ادامه داد: اکنون سامانه جامع محیط زیست طراحی شده است که دارندگان پروژه ها و متقاضیان اجرای طرح ها برای دریافت مجوز فعالیت با رجوع به این سامانه اطلاعات خواسته شده را بارگزاری می کنند.

به گزارش ایرنا، ۲۴ تا ۳۰ دیماه هفته هوای پاک نام گذاری شده و تحقق هوای پاک، حقوق عامه و اراده ملی شعار امسال این هفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha