رشد قابل توجه درآمدهای مالیاتی دولت در سال آینده با وجود کاهش نرخ

تهران - ایرنا - رییس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ مجلس گفت: دولت درصدد است از محل شناسایی مودیان جدید و جلوگیری از فرار مالیاتی درآمدهای این بخش را افزایش دهد بنابراین درآمدهای این بخش ۶۴ درصد نسبت به عملکرد هشت ماهه امسال رشد دارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، سیدشمس الدین حسینی درباره نشست نوبت صبح روز یکشنبه ـ ۲۵ دی ماه - کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ اظهار داشت: نشست امروز به بررسی بخش درآمدها از منابع در لایحه بودجه اختصاص داشت و رییس سازمان برنامه و بودجه، رییس سازمان امور مالیاتی و وزیر امور اقتصادی و دارایی در این نشست حضور داشتند و مبنای برآورد درآمدهای مالیاتی را ارائه دادند.

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ مجلس افزود: چند نکته مهم در نشست امروز پیشنهاد شد که یکی اینکه مالیات ازسود شرکت ها از۲۵ درصد به ۱۸ درصد کاهش یافته و همچنین کارکنان دولت با دریافت ۷ میلیون تومان حقوق و کمتر از آن، معاف از پرداخت مالیات شوند.

وی یادآور شد: دولت بر این باور است که با استفاده از داده های پایگاه های اطلاعاتی و پوشش مالیاتی می توان استفاده بیشتری از ظرفیت های مالیاتی کشور بدون افزایش نرخ مالیات ها داشت.

این نماینده مجلس با بیان اینکه اعضای کمیسیون تلفیق پیشنهادی برای افزایش نرخ مالیاتی در بررسی لایحه بودجه ارائه ندادند، گفت: دلیل آن هم این است که سازمان امور مالیاتی بتواند خود را تجهیز کرده و به لحاظ حقوقی از این سازمان پیشتیبانی شود تا همراه با کسب اطلاعات میزان رشد مالیاتی در نظر گرفته شده در لایحه بودجه را تحقق بخشد.

حسینی با بیان اینکه رشد مالیاتی در لایحه بودجه سال آینده نسبت به پیش بینی متوسط عملکرد ۸ ماه نخست امسال عدد بالایی است، عنوان کرد: حدود ۶۴ درصد رشد مالیاتی در لایحه پیش بینی شده است.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه تاکید کرد: سازمان امور مالیاتی و وزیر امور اقتصاد و دارایی در جلسه امروز تاکید داشتند این بود که این موضوع مالیات از مسیر تکمیل اطلاعات محقق شود تا به پایه مالیاتی خاصی فشاری وارد نشود.

به گزارش ایرنا، قرار است کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور در جلسه روز سه شنبه - ۲۷ دی - کمیسیون تلفیق به رای گذاشته شود و گزارش آن روز یکشنبه ۲ بهمن ماه در جلسه علنی مجلس ارایه شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha