۲۵ دی ۱۴۰۱، ۱۶:۳۰
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 84999493
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

استاندار گیلان از همراهی مردم در مدیریت ۱۰ درصدی مصرف گاز در استان قدردانی کرد

رشت – ایرنا – استاندار گیلان با قدرانی از همراهی مردم از مدیریت ۱۰ درصدی مصرف گاز در استان گفت : با اعمال مدیریت جهادی میزان مصرف روزانه گاز استان از ۲۶میلیون و ۱۴۹ هزار و ۳۶۱ مترمکعب در چهارشنبه گذشته هم اینک به ۲۳ میلیون ۵۶۳ هزار و ۹۹ متر مکعب کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی روز یکشنبه در نشست مدیریت بحران کشور که بصورت ویدئوکنفرانس به ریاست وزیر کشور برگزار شد، افزود : استانداری گیلان از ۳۰ آذرماه با تشکیل قرارگاه جهادی برق و گاز توانست مدیریت و محاسبه هوشمندی در زمینه صرفه جویی این حامل های انرژی پیاده کند و طی بازدید از عملکرد شرکت گاز و هم اندیشی و نظرسنجی با کارشناسان زبده و باتجربه این اداره کل دهم دیماه را بطور آزمایشی تعطیل اعلام کردیم تا بتوانیم محاسبه دقیقی از میزان صرفه جویی و مدیریت مصرف در این شرایط داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در این تعطیلی آزمایشی میزان مصرف مراکز و مجموعه های آموزشی، ادارات، صنعت، کشاورزی، ورزشگاه‌ها، مرغداری‌ها و استخرها محاسبه و استخراج و سعی شد با صرفه جویی انرژی در عین حفظ کارآیی بخش ها و دستگاه ها و ارتقا بهره وری به جای تعطیلی مطلق راهکار مناسبی برای مقابله با این بحران بیابیم و اقدامات انجام شده در راستای مدیریت مصرف با غیرحضوری کردن مراکز آموزشی و کاهش ساعات کاری ادارات و بانک ها اثر خوبی در استان داشت.

وی افزود: همچنین با اجرای جدی و گسترده طرح پایش گاز استخرها، ورزشگاهها و ویلاهای خالی (بعد از شناسایی) قطع شد و با اجرایی کردن کاهش ساعات کاری در روزهای شنبه و یکشنبه گاز صرفه جویی شده به استانهای همجوار دچار افت هدیه شد.

عباسی اضافه کرد: نانوایی‌های استان برای فعالیت مشکلی ندارند و برای آنها سوخت جایگزین ال پی جی بصورت گاز پیش بینی شده است.

نماینده عالی دولت در استان گفت :حامل‌های انرژی برق و گاز نیز بصورت همپوشانی طوری مدیریت شد تا استان دچار مشکل نشود برخی از واحدهای نیروگاهی به دلیل مصرف بالا از چرخه گاز خارج شده و سوخت گازوئیل در آنها جایگزین شد که با این امر مشکل برق در استان نداریم.

وی با بیان اینکه ناترازی گاز را مدیریت خواهیم کرد تا از بروز هر گونه مشکلی جلوگیری شود؛ گفت: آندسته از واحدهای صنعتی که در این ایام تعطیل شدند نیز راه اندازی خواهند شد و جایگاه‌های سی ان جی نیز که به علت قطع گاز ترکمنستان با مشکل مواجه گردید با همکاری و صرفه جویی مردم راه اندازی می شود و بخشی از این جایگاهها به مدار برمی گردند.

وی تصریح کرد : این روند در طول هفته ضمن حفظ محدودیت‌های ساعات کاری دستگاههای اجرایی و مراکز آموزشی (برگزاری آزمون های این مراکز بصورت غیرحضوری) ادامه خواهد داشت و مردم هم در این راستا همکاری خوبی با مسئولان استانی از خود نشان دادند.

استاندار گیلان خاطر نشان کرد : هرگونه تصمیم جدید در این رابطه از طریق صدا و سیما به اطلاع مردم خواهد رسید و با توجه به برودت هوا و شرایط جوی سعی می شود از طریق قرارگاه جهادی گاز اطلاع رسانی شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha