۲۶ دی ۱۴۰۱، ۱۰:۲۶
کد خبرنگار: 780
کد خبر: 85000005
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رژیم صهیونیستی در چنگال اختلافات عمیق

۲۶ دی ۱۴۰۱، ۱۰:۲۶
کد خبر: 85000005
رژیم صهیونیستی در چنگال اختلافات عمیق

دمشق – ایرنا – سرزمین های اشغالی این روزها درگیر اختلافات عمیقی است که نابودی رژیم صهیونیستی را در آینده ای نه چندان دور نوید می دهد.

به گزارش دفتر منطقه ای ایرنا در دمشق، همانگونه که قبل از این پیش بینی شده بود، اختلافات عمیق در رژیم صهیونیستی در ماههای اخیر ریشه دوانده و با روی کار آمدن دوباره "بنیامین نتانیاهو" به عنوان نخست وزیر رژیم صهیونیستی این اختلافات گسترش فراوانی یافته به حدی که در روزهای اخیر صدها هزار نفر از ساکنان سرزمین های اشغالی و در موارد متعدد علیه نتانیاهو و سیاست هایش تظاهرات کرده اند.

این اعتراضات در شهرهای مختلف سرزمین های اشغالی در جریان است و هزاران اسرائیلی شنبه شب در تل آویو علیه "کودتای سیاسی" نتانیاهو، ضد دولت افراطی و تندرو وی اعتراض کردند.

هیأت پخش رژیم صهیونیستی موسوم به "کان" در این باره اعلام کرد که این تظاهرات در میدان "هبیما" در مرکز تل آویو برگزار شد و به گفته پلیس تل آویو حدود ۱۵ هزار نفر در این تجمع شرکت کردند و این درحالیست که رسانه ها اعلام کردند که ۵۰ هزار نفر در این تظاهرات علیه بی بی حضور داشتند.

در تظاهراتی دیگر که در مقابل کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی برگزار شد و هزاران نفر از ساکنان فلسطین اشغالی اعلام کردند که تشکیل دولت جدید به‌نخست‌وزیری بنیامین نتانیاهو را برنمی‌تابند و گفتند که وی مرتکب جنایت شده و یک افراط‌گرای مذهبی است.

در شهر حیفا در شمال سرزمین‌های اشغالی نیز هزاران نفر در میدان "حوریف" علیه کابینه نتانیاهو تظاهرات کردند.

این افراد با حمل دست نوشته هایی با مضمون "دولت مجرم، نمی توان اسرائیل را به دیکتاتوری تبدیل کرد"، "این پایان دمکراسی است" علیه نتانیاهو و سیاست های او به خیابان ها آمدند.

از سوی دیگر شمار زیادی از تظاهرات کنندگان در قدس اشغالی در برابر منزل "بنیامین نتانیاهو" تجمع کرده و شعارهایی از جمله "راست و چپ، جلو لیوین (وزیر دادگستری) را بگیرید، اقدام به اعتراض کردند.

اشاره آنان به "یاریو لیوین" وزیر دادگستری دولت نتانیاهوست که مدافع پروژه جنجال برانگیز اصلاح نظام قضایی رژیم صهیونیستی است.

لیوین تمرکز خود را بر تهیه طرح قوانین لازم برای انجام اصلاحات در سیستم قضایی اسرائیل معطوف کرده تا آن را در پایان ژانویه به کمیسیون قانون گذاری و قانون اساسی در کنست بفرستد.

اعتراضات گسترده در سرزمین های اشغالی درحالی برگزار می شود که "بنی گانتس" وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی نیز بارها خواستار حضور اسراییلی ها در خیابان ها برای اعتراض علیه نتانیاهو و کابینه وی شده است.

در اوایل دی ماه نیز هزاران نفر در شهر حیفا علیه چینش کابینه نتانیاهو تظاهرات کردند. رهبری این تظاهرات را "موشه یعلون"، وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی و "الیعاد شرقا"، رئیس "جنبش پاک‌سازی حکمرانی" و "رون کاتری"، سخنگوی سابق ارتش صهیونیستی به‌عهده داشتند.

یعلون طی سخنانی در این تظاهرات اعلام کرد، «حکومتی که مشروعیت اخلاقی خود را از دست داده است، ما را در دنیا رسوا می‌کند و سقوط خواهد کرد. این دولت قبل از اینکه آسیب‌های اقتصادی، امنیتی و معنوی وارد کند، نباید تشکیل شود».

البته این اعتراضات فقط به زمان کنونی مربوط نیست، بلکه پیش از روی کار آمدن دوباره نتانیاهو به عنوان نخست وزیر رژیم صهیونیستی و معرفی کابینه او نیز بارها ساکنان سرزمین های اشعالی به معرفی "بی بی" از سوی "اسحاق هرتزوگ" برای تشکیل کابینه اعتراض کرده بودند.

با حضور بیشترین شمار شهرک نشینان و اعضای احزاب دینی «صهیونیستی» و «حریدی» در کِنِست رژیم صهیونیستی پیش بینی می‌شد که ترکیب اعضای کِنِست و به تبع آن کابینه نتانیاهو متفاوت از گذشته باشد و این رژیم بیش از پیش در مسیر افراط گرایی و تنش آفرینی حرکت کند.

نه تنها کارشناسان مسایل منطقه، بلکه ساکنان سرزمین های اشغالی نیز کابینه جدید رژیم صهیونیستی را که پس از پنج سال بن بست سیاسی روی کار آمده، از تندروترین و فاسدترین کابینه‌های تاریخ این رژیم جعلی در ۷۵ سال گذشته ارزیابی کرده‌اند.

رژیم صهیونیستی در چنگال اختلافات عمیق

اذعان رییس رژیم صهیونیستی به فروپاشی

"اسحاق هرتسوگ" رئیس‌ رژیم صهیونیستی با اظهار نگرانی عمیق خود از تظاهرات صدها هزارنفری در سرزمین‌های اشغالی، اذعان کرده که این رژیم در چنگال یک اختلاف‌نظر بزرگ قرار دارد و ممکن است از هم بپاشد.

رئیس رژیم صهیونیستی با اظهار نگرانی از تظاهرات صدها هزار نفری ساکنان سرزمین‌های اشغالی و ادامه آن، نسبت به تبعات این اقدام و همچنین اقدامات و مواضع کابینه نتانیاهو درباره اصلاحات سیستم قضایی رژیم صهیونیستی هشدار داد و تاکید کرد که «اختلاف بر سر اصلاحات دستگاه قضا، ملت ما را تکه تکه خواهد کرد».

وی همچنین گفت که «من امروز بر دو مسئله حیاتی تمرکز دارم که معتقدم به عنوان رئیس اسراییل مسئولیت آن‌ها را برعهده دارم، جلوگیری از یک بحران بی‌سابقه تاریخی در قانون اساسی و توقف تفرقه در داخل ملت».

شرایط داخلی و خارجی این روزهای رژیم نامشروع صهیونیستی در ۷۵ سال گذشته سابقه نداشته و بسیار حاد شده و با نخست وزیری "بنیامین نتانیاهو"ی افراطی و کابینه او، امیدواری ها برای فروپاشی آن از درون در سرزمین های اشغالی افزایش پیدا کرده است.

از زمان افشای فساد "بنیامین نتانیاهو" که چند دوره نخست وزیر رژیم صهیونیستی بوده و تشکیل دادگاه های مکرر برای وی در چهار سال گذشته، بی ثباتی سیاسی رژیم صهیونیستی را فرا گرفته و در این مدت ۵ انتخابات پارلمانی در سرزمین های اشغالی برگزار شده است.

نتانیاهو رییس حزب لیکود که در چندین سال گذشته و در دوران نخست وزیری رژیم صهیونیستی بر اسب مراد خود در سرزمین های اشغالی سوار بوده و جنایات زیادی در حق فلسطینیان و مردم کشورهای منطقه اعمال نموده است، به وضعی دچار شده که حتی شماری از سران رژیم صهیونیستی و ساکنان سرزمین های اشغالی نیز که با او همپیمان بوده اند، الان به مخالف او تبدیل شده اند.

رژیم صهیونیستی در چنگال اختلافات عمیق

"آویگدور لیبرمن" که زمانی وزیر خارجه و جنگ کابینه نتانیاهو و از نزدیکان او بوده، نیز معتقد است که «نتانیاهو نقشه های بسیار نگران کننده ای در سر دارد».

لیبرمن درباره نقشه های نتانیاهو هشدار داده و در رشته توئیتی نوشته که در روزهای اخیر فرصت این را داشته است تا با مسئولان بلندپایه حزب لیکود و دستیاران نتانیاهو گفت وگو و از نقشه های او مطلع شود و معلوم شد که این نقشه ها فراتر از نگران کننده است.

رژیم صهیونیستی در چنگال اختلافات عمیق

به غیر از اختلافات شدید سران رژیم صهیونیستی با هم و تظاهرات های متعدد در سرزمین های اشغالی، گسل بوجود آمده میان ساکنان سرزمین های اشغالی در کنار افزایش قدرت چشمگیر گروه های مقاومت منطقه، رژیم نامشروع صهیونیستی را به سمت فروپاشی سوق داده است.

نتایج نظرسنجی اخیر در سرزمین های اشغالی نشان می‌دهد که ۷۶ درصد صهیونیست‌های ساکن اراضی اشغالی بر این باورند که ساختار جمعیتی این رژیم به خاطر گسل ها و شکاف های متعدد چند پاره شده و از هم پاشیده است.

روزنامه صهیونیستی «معاریو» اخیرا در گزارشی شاخص انسجام جمعیتی رژیم اشغالگر را براساس یک نظرسنجی منتشر کرد که برای سومین بار انجام شده و نشان می‌دهد که اکثر پاسخ دهندگان (۷۶ درصد) معتقدند که «ساختار جمعیتی اسرائیل» چند پاره است.

برپایه این گزارش، درصد این چند پارگی و از هم گسیختی در انسجام جمعیتی رژیم صهیونیستی در مقایسه با نظرسنجی‌های مشابه سال‌های گذشته ۱۰ درصد افزایش نشان می دهد.

طبق نظر شرکت کنندگان در این نظرسنجی، بیشترین عوامل مؤثر در این چند پارگی به ترتیب، رهبری سیاسی، نحوه خبررسانی رسانه‌های جدید و دو رسانه‌ قدیمی (جریان اصلی) هستند.

دیگر نظرسنجی‌های انجام شده در اراضی اشغالی نیز واقعیت چندپارگی را در سطوح مختلف جمعیتی رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد؛ به گونه ای که طبق یک نظرسنجی که اخیرا انجام شد، ۲۵ درصد صهیونیست‌ها اعتقادی به بقای این رژیم در ۲۵ سال آینده ندارند

پیش از این نیز «ایهود باراک» نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در مطلبی که در روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نوشت، ابراز نگرانی کرد که اسراییل دچار نفرین شده و عمر آن پیش از هشتاد سال پایان می یابد. (هم اکنون ۷۵ سال از تاسیس رژیم صهیونیستی می گذرد)

اعترافات "اسحاق بریک" رئیس سابق کمیته شکایات ارتش رژیم صهیونیستی و ژنرال بازنشسته ارتش این رژیم نیز درباره قدرت مقاومت قابل توجه است؛ وی تاکید کرده، با توجه به توانمندی روزافزون گروه‌های مقاومت (در فلسطین و منطقه)، اسراییل مسیر زوال و نابودی را طی می‌کند.

کارشناسان مسایل منطقه معتقدند که روی کار آمدن کابینه افراطی نتانیاهو و شرایط داخلی در سرزمین های اشغالی، در کنار مقاومت کرانه باختری و غزه و قدرت حزب الله برای صهیونیست ها به کابوس تبدیل شده و با یاری خدا سقوط این رژیم ضدانسانی را در آینده نزدیک تسهیل و تسریع خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha