۲۶ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۱۳
کد خبر: 85000030
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

قزاقستان به آلمان نفت می‌دهد

۲۶ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۱۳
کد خبر: 85000030
قزاقستان به آلمان نفت می‌دهد

تهران - ایرنا - شرکت ملی نفت قزاقستان اعلام کرد که این شرکت ۳۰۰ هزار تن نفت این کشور را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ از طریق سیستم های خط لوله نفت شرکت روسی ترانس نفت به آلمان عرضه خواهد کرد و در مجموع یک و نیم میلیون نفت طی سال جاری میلادی به این کشور صادر می کند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، به نقل از سرویس خبری آسیای میانه، شرکت ملی «کازترانس اویل»، تاییدیه ای از وزارت انرژی فدراسیون روسیه برای انتقال ۳۰۰ هزار تن نفت قزاقستان در سه ماهه اول ۲۰۲۳ از طریق سیستم خطوط لوله اصلی نفت شرکت روسی «ترانس نفت» برای تحویل به آلمان دریافت کرده است.

بر اساس این گزارش، قزاقستان قصد دارد اولین محموله نفت خود را در ژانویه ۲۰۲۳ از طریق خط لوله نفتی آتیراو-سامارا و سپس از طریق خط لوله دروژبا به آلمان ارسال کند.

بولات آکچولاکوف، وزیر انرژی قزاقستان گفت که این کشور در نظر دارد تا سال ۲۰۲۳ بیش از ۱.۵ میلیون تن نفت به آلمان صادر کند و می تواند این حجم را به شش میلیون تن برساند. بر اساس گزارش روزنامه روسی کومرسانت، عرضه نفت روسیه به آلمان سالانه حدود ۱۹ تا ۲۰ میلیون تن بوده که بر اساس برخی برآوردهای دیگر، این رقم حدود ۲۵ میلیون تن در سال است.

دولت قزاقستان اعلام کرد که قصد دارد در سال ۲۰۲۳ معادل ۹۰.۵ میلیون تن نفت تولید کند که ۷۱ میلیون تن آن برای صادرات برنامه ریزی شده است. مقامات قزاقستان در ماه ژوئیه پس از اینکه دادگاه روسیه عملیات پایانه دریایی CPC در نووروسیسک را که بخش قابل توجهی از نفت قزاقستان از طریق آن صادر می شود، به مدت ۳۰ روز تعلیق کرد، چالشی را برای تنوع بخشیدن به مسیرهای عرضه نفت قزاقستان اعلام کردند. "

در اوایل نوامبر، گزارش شد که قزاقستان از اول ژانویه ۲۰۲۳ قصد دارد ۱.۵ میلیون تن نفت را از طریق خط لوله نفتی باکو - تفلیس - جیهان منتهی به دریای خزر به بندر ترکیه در سواحل مدیترانه صادر کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha