۲۶ دی ۱۴۰۱، ۱۲:۵۰
کد خبر: 85000201
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تاکید روسیه به برقراری سریع آشتی ملی در افغانستان

تهران - ایرنا - ضمیر کابلوف نماینده ویژه روسیه برای افغانستان می‌گوید که او در سفر اخیرش به کابل، حکومت طالبان را به برقراری سریع صلح و آشتی ملی در افغانستان تشویق کرده‌است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس روسیه، ضمیر کابلوف گفته که او در دیدار با امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه حکومت طالبان، بر برقراری سریع صلح و آشتی ملی در افغانستان تاکید کرده است.

بر اساس این گزارش، متقی نیز در این دیدار گفته است: حکومت طالبان به توصیه‌های دوستان روسی گوش می‌دهد و روی تشکیل یک دولت فراگیر، در مورد مسایل حقوق بشر و حقوق زنان کار می‌کند. "

به گزارش خبرگزاری جمهور افغانستان نیز، سفارت روسیه در کابل در بیانیه‌ای گفته است که دیپلمات‌های روسی بر تعهد مسکو به حمایت از مردم افغانستان به نفع برقراری سریع صلح و دست‌یابی به آشتی ملی تاکید کردند.

در این بیانیه آمده که طرف روسی از حکومت کنونی [طالبان] خواست تا به آن بخش‌هایی از جامعه بین‌المللی که صادقانه به برقراری صلح در افغانستان، توسعه یک کشور مستقل و یک‌پارچه عاری از تروریسم و مواد مخدر علاقه‌مند هستند، توجه کند.

همچنان گفته شده است که دو طرف درباره مشکلات توسعه تجارت، همکاری در مبارزه با تروریزم و تهدید مواد مخدر گفت و گو کرده‌اند.

ضمیر کابلوف اواخر هفته گذشته طی سفرش به کابل، با برخی مقام‌های طالبان از جمله امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه این گروه دیدار کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha