۲۶ دی ۱۴۰۱، ۱۲:۳۰
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85000222
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۰ معتاد بی خانمان در مرکز سرپناه شبانه زنجان اسکان داده شدند

زنجان - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: شامگاه گذشته ۷۰ معتاد بی خانمان در مرکز سرپناه شبانه معتادان (شلتر) زنجان که تا ۱۲۰ نفر ظرفیت دارد پذیرش شدند.

سلمان حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مرکز با توجه به برودت شدید هوا پذیرش معتادان کارتن خواب و بی خانمان را با ارائه خدمات پزشکی، غذای گرم، استحمام و خواب شبانه انجام می دهد.

وی یادآوری کرد: تمام مراکز نگهداری بهزیستی مجهز به سیستم گرمایشی مطلوب هستند و مددجویان مقیم در آنها شرایط مناسبی دارند.

این مسوول با تاکید بر اینکه شهروندان می توانند در صورت مشاهده معتادان بی‌خانمان نسبت به معرفی آنان به این مرکز اقدام کنند، افزود: در راستای کاهش آسیب های اجتماعی، افراد بی سرپناه در معرض آسیب و سرمازدگی و مصرف کنندگان مواد مخدر بی‌خانمان می‌توانند با مراجعه به مرکز سرپناه شبانه معتادان در کمربندی خیام سه راهی جاده بیجار جنب پل سیدالشهدا از خدمات مورد نیاز و ۲ وعده غذای گرم (شام و صبحانه) بهره‌مند شوند.

به گفته مدیر کل بهزیستی استان در حال حاضر ۲۳ مرکز ترک اعتیاد و یک مرکز کاهش آسیب سرپناه شبانه در استان فعالیت می کند ولی خانواده اصلی ترین و مهمترین کانون پیشگیری از اعتیاد است و باید از فرزندان بیشترین مراقبت را داشته باشد.

حسینی خاطرنشان کرد: در مواردی که فرد معتاد علاقه یا انگیزه‌ای برای ترک اعتیاد ندارد یا هنوز موفق به ترک اعتیاد نشده، خدمات کاهش آسیب استان از طریق مرکز گذری، سرپناه شبانه، ۲ تیم سیار مستقل و مرکز سیار کاهش آسیب (موبایل سنتر) برای کمک به او در دسترس است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha