یکپارچگی دولت نباید با نام استیضاح و ابزارهای نظارتی تحت‌الشعاع قرار گیرد

تهران - ایرنا - نماینده مردم میناب در مجلس شورای اسلامی گفت: درست است که استیضاح یک ابزار نظارتی است اما نباید به نام استیضاح یکپارچگی و انسجام مدیریتی دولت خدشه‌دار شده و تحت‌الشعاع قرار گیرد.

حسین رئیسی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره تلاش برخی نمایندگان برای استیضاح وزرا گفت: استیضاح یک ابزار نظارتی در اختیار نمایندگان تا برای رفع مشکلات کشور به قوه مجریه کمک کنند نه اینکه ابزاری برای ایجاد ترس در میان مسئولان و دولتمردان باشد.

نماینده مردم میناب در مجلس با تاکید بر اینکه «نباید به نام استیضاح و بافضاسازی رسانه‌ای در این حوزه یکپارچگی و انسجام مدیریتی دولت را تحت‌الشعاع قرار داد» اظهار داشت: استیضاح یک ابزار نظارتی است و باید در چارچوب قانونی خود مورد رسیدگی و پیگیری قرار گیرد و نباید به نام آن باعث فشار و ایجاد مشکل در کار دولت شد.

رئیسی خاطرنشان کرد: پیشرفت کشور در سایه تعامل و همدلی و همراهی قوای مقننه و مجریه محقق می‌شود و از هر اقدامی که باعث بر هم خوردن این انسجام و وحدت می‌شود باید پرهیز کرد.

وی افزود: استیضاح مثل هر ابزار نظارتی دیگر باید در جای خود مورد استفاده قرار گیرد و مراحل قانونی خود را نیز طی کنند من باید به عنوان ابزاری برای فضاسازی رسانه ای مورد استفاده قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha