۲۶ دی ۱۴۰۱، ۱۶:۵۰
کد خبر: 85000577
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سقوط اعتماد عمومی به نظام سلامت انگلیس

۲۶ دی ۱۴۰۱، ۱۶:۵۰
کد خبر: 85000577
سقوط اعتماد عمومی به نظام سلامت انگلیس

لندن – ایرنا – نتایج تازه‌ترین تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد که بیشتر انگلیسی‌ها از عملکرد نظام سلامت این کشور در بحبوحه افت شدید خدمات درمانی و اعتصاب گسترده پزشکان، پرستاران و کارکنان آمبولانس‌ها ناراضی هستند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، یافته‌های مشترک نظرسنجی موسسه معتبر یوگاو و نشریه تایمز لندن نشان می‌دهد که از نظر دو سوم مردم انگلیس سطح خدمات درمانی در این کشور وخیم است و هشتاد درصد معتقدند که اوضاع طی پنج سال گذشته، یعنی پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا وخیم‌تر شده است.

مطالعات صورت گرفته توسط نشریه تایمز نشان می‌دهد که طی ۱۲ ماه گذشته ۵۰ هزار انگلیسی بیشتر از حد معمول، به دلیل تاخیر در ارائه خدمات درمانی جان باخته‌اند. این درحالیست که فقط در طول هفته کریسمس میزان تلفات به دلیل انتظار طولانی برای آمبولانس ها، هوای سرد و شیوع آنفلوانزا به‌میزان یک پنجم افزایش یافت.

شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی نسبت به آینده نظام درمانی در این کشور بدبین بوده و ۵۸ درصد اعلام کردند که از نظر آن‌ها اوضاع در چند سال آینده بدتر خواهد شد. طبق داده‌های آماری، ۶۳ درصد اطمینان ندارند که سازمان خدمات درمانی این کشور بتواند در شرایط اضطراری خدمات به موقعی را ارائه دهد.

مسئولان بهداشت انگلیس می‌گویند که دسامبر گذشته یکی از چالش‌برانگیزترین ماه‌ها در تاریخ سازمان خدمات بهداشتی این کشور بوده است. ده‌ها مرکز بهداشتی در انگلیس هم زمان با اعتصاب کارکنان بخش اورژانس و هنگامی که تعداد بی‌سابقه‌ای از بیماران در راهروهای بیمارستان انتظار می‌کشیدند، وضعیت بحرانی اعلام کردند.

نتایج تازه‌ترین تحقیقات صورت گرفته در انگلیس نشان می‌دهد، مدت زمان طولانی که بیماران اورژانسی در سراسر مراکز بهداشتی جزیره باید برای دریافت خدمات درمانی انتظار بکشند سابقه نداشته است.

این درحالیست که صدها هزار تن از کارکنان مراکز درمانی در تداوم اعتراض به شرایط کاری و دستمزدهای خود برای اعتصاب در هفته‌های آینده آماده می‌شوند. رانندگان آمبولانس قرار است ۲۳ ژانویه (۳ بهمن) و پرستاران در ۱۸ و ۱۹ ژانویه (۲۸ و ۲۹ دی) دست از کار بکشند.

خدمات بهداشت ملی انگلیس (ان اچ اس) برای نخستین بار در سال ۱۹۴۸ و پس از پایان جنگ جهانی دوم به‌منظور ارائه خدمات درمانی به آسیب دیدگان و مجروحین جنگی راه‌اندازی شد و در حال حاضر با داشتن یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار کارمند، به‌صورت رایگان به مردم انگلستان خدمات بهداشتی ارائه می‌کند.

بودجه این سازمان در سال راه‌اندازی‌اش در سال ۱۹۴۸ میلادی، بالغ‌بر ۴۳۷ میلیون پوند (به ارزش امروزی‌اش در حدود ۹ میلیارد پوند) بوده و این رقم در سال جاری میلادی به در حدود ۱۳۶ میلیارد پوند رسیده که فشار زیادی را بر بودجه دولت این کشور وارد کرده است.

متیو تیلور مدیر اجرایی کنفدراسیون خدمات ملی درمان انگلیس معتقد است که نظام سلامت با توجه به افزایش جمعیت کشور مقرون به صرفه نیست. «کی‌یر استارمر» رهبر حزب مخالف دولت انگلیس هم یکشنبه در اظهاراتی که رگه‌هایی از حمایت وی نسبت به طرح خصوصی‌سازی نظام سلامت دیده می‌شد، تصریح کرد که انجام اصلاحات تنها راه نجات سازمان ملی خدمات درمان کشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha