استان یزد به خانه مستقل هندبال نیاز دارد

یزد- ایرنا- عضو هیات رییسه فدراسیون هندبال گفت: یکی از مهمترین نیازهای استان یزد وجود یک خانه مستقل و مجهز هندبال است که برای تحقق آن به همکاری مسئولان و خیران نیاز است .

ابوالفضل خوشنویس روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاسیس خانه هندبال به دلیل وجود استعداد و علاقه مندان زیاد در استان یزد یک موضوع مهم و ضروری است.

وی به اهمیت و نقش وجود خانه‌های هندبال در کشور اشاره کرد و ادامه داد: وجود خانه‌های هندبال موجب برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی، لیگ‌ها و میزبانی مسابقات معتبر است .

این مسئول با بیان اینکه یزد همواره در سطح کشور جزو استان‌های پیشگام در رشته هندبال است اظهار کرد: برای موفقیت در هر رشته ورزشی به خصوص هندبال به امکانات و تجهیزات نیاز مبرم است.

خوشنویس بیان کرد: هم‌اکنون در تمامی مناطق استان یزد استعدادهای زیادی در هندبال وجود دارد و تاکنون اقدامات آموزشی و فرهنگی خوبی صورت گرفته ولی هنوز جای کار فراوان وجود دارد.

وی یادآور شد: وجود مکان‌های مناسب اختصاصی برای هندبال در تمامی مناطق و شهرستان‌ها از دیگر ملزومات توسعه این رشته جذاب در کنار فعالیت در مدارس و دانشگاه‌هاست .

رییس هیات هندبال استان یزد بیان کرد: هم‌اکنون تیم هندبال بانوان سنگ آهن بافق در لیگ برتر کشور حضور دارد و در لیگ‌های دسته اول و دوم در بخش بانوان و آقایان نیز تیم‌های یزد فعال هستند.

خوشویس گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی، دانش‌افزایی، مسابقات مختلف ملی و اردوها و همچنین میزبانی کشور در آموزش و مسابقات ضروری و موجب توسعه این رشته است .

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت ۴۷ هیات ورزشی و ۶۳ هزار ورزشکار سازمان یافته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha