۲۷ دی ۱۴۰۱، ۱۶:۳۵
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 85000990
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

دومین جایگاه سوخت شهرکرد به طرح زیست محیطی"کهاب " مجهز شد

شهرکرد-ایرنا-معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری از پیوستن دومین جایگاه سوخت شهرکرد به طرح"کهاب" همزمان با هفته هوای پاک و با هدف کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخارات بنزین خبر داد.

به گزارش ایرنا، سید مهدی رضوی روز سه شنبه در آیین این طرح در جایگاه سوخت دروازه فارسان شهرکرد افزود: اجرای طرح کهاب (کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخارات بنزین) از سال ۸۷ بر اساس مصوبات هیات وزیران توسط وزارت نفت آغاز شد و پیگیری اجرای طرح برعهده سازمان حفاظت محیط‌زیست است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون این طرح تنها در یک جایگاه سوخت استان فعال شده بود، یادآور شد: با اجرای این طرح از انتشار مواد آلی فررار به محیط‌زیست جلوگیری می‌شود و سلامت محیط زیست و مردم نیز حفظ و در مصرف سوخت صرفه‌جویی می‌شود.

به گفته وی، با اجرای این طرح در حین سوخت‌گیری مشتریان، بخارات بنزین موجود در مخزن باک خودروها به سیستم بازیافت منتقل می‌شود و در نهایت به مخزن جایگاه و چرخه مصرف باز می‌گردد.

وی اظهار داشت: از ابتدای سالجاری تاکنون در خصوص آلایندگی هوا ۱۵۴ مورد اخطاریه به واحدهای آلودگی هوا داشتند، داده شد.

به گزارش ایرنا، از ۲۴ تا ۳۰ دی مـاه به عنوان هفته هوای پاک نامگذاری شده است که شعار امسال این هفته "تحقق هوای پاک،حقوق عامه، اراده ملی" نامگذاری شده است.

در استان چهارمحال و بختیاری ۵۵ جایگاه سوخت فعال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha