واکنش چین به رزمایش مشترک ژاپن و هند: برای صلح تلاش کنید

تهران- ایرنا- وزارت امور خارجه چین در واکنش به رزمایش مشترک ژاپن و هند، از دو کشور خواست برای صلح تلاش کنند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از وزارت امور خارجه چین، وانگ ونبین سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور در واکنش به نخستین رزمایش مشترک جت های جنگنده ژاپن و هند که از دوشنبه آغاز شد، گفت: ژاپن و هند باید تلاش بیشتری برای ارتقای امنیت و اعتماد در میان کشورهای منطقه و کمک به صلح و ثبات انجام دهند.

به گزارش ایرنا، بنا بر اعلام وزارت دفاع ژاپن، دو کشور هند و ژاپن، برای نخستین بار در تاریخ رزمایش مشترک جت های جنگنده در اطراف توکیو را آغاز کردند.

براساس داده های وزارت دفاع ژاپن، ۴ جنگنده اف-۲ و ۴ جنگنده اف-۱۵ از نیروی هوایی ژاپن قرار است به این رزمایش ۱۱ روزه که از امروز تا ۲۶ ژانویه در پایگاه هوایی هیاکوری در استان ایباراکی واقع در شمال شرقی توکیو آغاز می شود بپیوندند. از سوی نیروی هوایی هند نیز ۴ جنگنده سو-۳۰ ام کی آی و ۲ هواپیمای سی-۱۷ و یک هواپیمای سوختگیری آی ال-۷۸ در این رزمایش شرکت می کنند.

این رزمایش به دلیل شیوع همه گیری ویروس کرونا از اوایل سال ۲۰۲۰ تاکنون به تعویق افتاده بود. اولین توافق درباره این رزمایش مشترک در نوامبر سال ۲۰۱۹ میان وزیران دفاع دو کشور در جلسه امنیتی « ۲+۲ » در دهلی نو انجام شده بود.

هند پنجمین کشور پس از آمریکا، استرالیا، انگلیس و آلمان است که به میزبانی ژاپن رزمایش مشترک با این کشور انجام می دهد. نیروهای زمینی و دریایی زاپن نیز رزمایش مشترک را با همتایان هندی خود انجام دادند.

ژاپن و هند بخشی از کارگروه چارچوب امنیتی ۴ منظوره که به کواد معروف است در کنار آمریکا و استرالیا هستند. به نظر می رسد این ائتلاف در برابر افزایش نفوذ نظامی و اقتصادی چین در منطقه شکل گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha