ماجرای قطع درختان در یاسوج چه بود؟

۲۷ دی ۱۴۰۱، ۱۸:۰۵
کد خبر: 85001643
ماجرای قطع درختان در یاسوج چه بود؟

یاسوج- ایرنا- در روزهای اخیر تصاویری در فضای مجازی با عنوان قطع درختان از تنه و ریشه در یاسوج برای پیشگیری از قطعی برق و ایجاد خسارات منتشر شده که با واکنش و گلایه شهروندان و تشکل‌های زیست محیطی همراه بوده است.

به گزارش ایرنا، در این تصاویر قطع شماری از درختان سطح شهر یاسوج در فضای مجازی و رسانه ها منتشر شد که بسیاری با پست و توئیت‌های خود در فضای مجازی خواهان برخورد با مسببین شدند و شهرداری را خطاب قرار داده و آنها را مقصر بریدن این درختان اعلام می‌کردند.

پیگیری‌های خبرنگار ایرنا برای مشخص شدن علت این ماجرا که در شهر یاسوج اتفاق افتاده بود در گفت و گو با یکی از مسوولان شهرداری یاسوج سرانجام به نتیجه رسید.

ماجرای قطع درختان در یاسوج چه بود؟

مدیر سازمان سیما و منظر فضای سبز شهرداری یاسوج در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: خبر قطع برخی درختان در چند نقطه شهر یاسوج از ریشه و یا تنه در چند روز اخیر به یکی از دغدغه شهروندان تبدیل شده است.

عزیزالله دهنوی تاکید کرد: کار اصلاح زمستانه درختان این شهر از اول آذرماه تا پایان اسفندماه در دستور کار شهرداری قرار گرفته و تمامی هرس ها و اصلاح ها به صورت اصولی صورت گرفته است.

وی ابراز کرد: در همین روزهای اخیر هم به منظور تعادل بین شاخه و ریشه اصلاح درختان توسط شهرداری کاملا اصولی انجام شد تا در زمان بارش برف دچار شکستگی و قطع شدن کابل های برق و خسارت نشود و قطع تنه و یا ریشه درختان توسط شهرداری وجود نداشته است.

مدیر سازمان سیما و منظر فضای سبز شهرداری یاسوج ادامه داد: اداره برق استان به منظور جلوگیری از خسارت ها و قطعی برق، نیز با هماهنگی شهرداری و حضور ناظران شهرداری اقدام به قطع شاخه های درختان نموده و این کار کاملا اصولی بوده است.

وی عنوان کرد: متاسفانه تعدادی افراد سودجو و سوء استفاده کننده اقدام به قطع درختان از ریشه و تنه در شهر یاسوج کرده اند که هیچ ارتباطی به شهرداری ندارد و به صورت حقوقی اقدام این افراد در حال پیگیری است و مطابق قانون با آن ها برخورد خواهد شد.

ماجرای قطع درختان در یاسوج چه بود؟

دهنوی تصریح کرد: تاکنون دو مورد از متخلفانی که اقدام به قطع ریشه و یا تنه درختان کرده اند، شناسایی شده اند.

وی بیان کرد: هرس هایی که با همکاری شرکت برق و شهرداری انجام شده با هدف زیبایی درخت، جلوگیری از قطع شبکه برق است و علاوه بر آن وزش باد و بارش برف و باران باعث سقوط و شکستگی درختان نشود.

در سامانه بارشی گذشته در پی بارش برف سنگین، بر اثر شکسته شدن شاخه‌های درختان برق بیشتر مناطق استان با مشکل مواجه شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha